Idag

Funderar jag på om jag ska lägga ned golfen och satsa på nåt annat. Korsord kanske.

Lärde jag mig att nvida drivrutiner i ubuntu inte bryr sig om dist-upgrade utan uppdaterar sig även i vanliga upgrade, sen skiter den på sig och lämnar en med mjukvarurendering. Lagom skoj med tre 4kskärmar :rage:

Är det det där som kallas för tå/häl-klubba?

1 gillning

Har jag varit “ren” i åtta veckor. Inte ätit något godis alls och knappt druckit någon läsk, men levt gott med god mat, goda såser och lite efterrätter här och där (och lite fika). Lika bra att lägga av helt med godis “for the foreseeable future”, det var inte ens svårt.

1 gillning

Ändå lite bra med off-center för att dra ner på spinnen lite… Eller hur det nu var va?

1 gillning

Man vill ju spinna bollen åt rätt håll … :smiley:

1 gillning

Undra varför caddie raten varierar så kraftigt?

Sju procent topp 20, tio procent för vinst?

1 gillning

Enligt Earnings of a PGA Tour Caddy: Salary Plus Winnings Golflink.com

A typical caddie rate is around 5% of the winnings for any finish outside the top 10. Players breaking into the top 10, but not winning, will share 6-8% of their prize with their caddies. Winning players may share up to 10% of the prize money with their caddy.

Det var väl så något år att Tigers caddie drog in mer prispengar än nr 100 på penninglistan.

Idag skall jag för ovanlighetens skull vara lite skrytsam.

Jag fick ett erbjudande om att ta ett uppdrag som God Man för “bortavarande i dödsbo” dvs. man vet att det finns en dödsbodelägare men har ingen aning om var denne finns. Samma person saknades även vid bouppteckning i ett tidigare dödsbo för ett antal år sedan. Man sakande helt detaljer förutom förnamn och vem fadern var.

Jag gjorde bara för att jag har intresse för denna typ av problemsituationer en liten undersökning i allmänt tillgängliga register och hittade efter drygt en timme:

• Att personen följt med sin Mamma efter skilsmässa
  • Att mamman därefter gift om sig
  • Personen tog sedan styvpappans efternamn
  • Jag tog givetvis redan på personnumret
  • Jag hittade två ytterligare halvsyskon i den nya familjen
  • Jag hittade kontaktuppgifter till det halvsyskon som är i livet
  • Jag hittade att personen avlidit år 2020
  • Jag beställde kopia på bouppteckningen och hittade då också personens sambo.
  • Jag noterade givetvis också att denna bouppteckning var felaktig då det saknades dödsbodelägare.

Jag finner det rimligt att ta 2500 kr betalt för en timmes jobb denna gång.

Den juristfirma som har hand om dödsboet finner jag fullständigt inkompetent, likaledes gäller för den stora juristfirma som gjorde den tidigare felaktiga bouppteckningen där det saknades dödsbodelägare.
Troligen är också Skatteverket helt inkompetenta som inte kan hålla ordning på personer i sina register.

8 gillningar

1 och 5. Lätt val

1 gillning

Nja, 3 och 5 våre ju smutt :blush:

Äh. Utrustning är överskattad. Scorar lika bra med 5-10 år gamla klubbor .

Välj Augusta på 5an så kan du se alla dagarna av Masters istället för 6an?

2 gillningar

Enkelt: 2+5.
(2) Med två veckor betald golfsemester per år, givetvis på ett ställe jag väljer, kan jag ta några treputtar med en axelryckning.
(5) Cypress Point vore frestande. Man skulle nog stå ut på Valderrama också.

Samma här, hatar att resa.
2:an och 6:an gick bort direkt.
Ska jag ta lektioner så väljs ett proffs på just detta.
Har inget favoritfabrikat på golfutrustning.

Bara 6, resten klarar jag mig utan. Kanske medlemskap då, men det hade inte ändrat något.

Idag var de 13 deklarationerna klara, flera dagar innan sista datum. Inte alls likt mig, jag börjar bli gammal.

2 gillningar