Idag

Är en sån här dag. Slit och släp.

Är en bättre dag. Om än lite knappt med sömn efter en lateral förflyttning.

1 gillning

Ja det var inte fel läge att lämna Sverige för ett par dar…

kan jag ge er ungdomar ett gott råd.
Om ni tränar för att hålla kroppen igång likt jag gjorde i en herrans massa år med divers Les Mills-klasser.
Ta inte paus från den träningen i drygt fyra år!
Pga Corona och ändrade arbetsföröhållanden (hemifrån och inte gångavstånd til SATS) körde jag mitt första BodyPump-pass på väääääldigt länge.
Stel redan på lördag eftermiddag
Söndagens vedermödor bestod i att resa sig, sätta sig ner och allmänt vänta på att resten av kroppen skulle få reda på träningsvärken.
Jag har insett att kunna sätta sig på en toalettstol är en ynnest icke att förakta
Jag tänker nu skriva en förslag till programpunkt till TV4-morgon.
“Så här överlever du nästan veckan efter första träningen”
Inget j-a “Så här kickastartar du din träning” eller något annat hyperpositivt tjafs!

4 gillningar

Idag misstänker jag att en säkring gått sönder i min bil.

Jag tänkte såklart att det är hur lätt som helst att kolla själv så jag öppnade luckan till säkringarna under ratten bara för att upptäcka att nån idiot som haft bilen före mig slarvat bort verktyget man tar ur säkringarna med. :face_with_symbols_over_mouth:

Var en bra dag. God frukost på terrassen, 18 hål fina Yas Links, lunch och så deras Academy Course. Jo, och så en HIO … :grin:

Banans kortaste hål, 70 meter (precis efter det längsta, 160 meter). Två gånger tidigare under rundan höll jag på att slå bollen i hål och så kom den. 60-gradare precis förbi, lite backspinn och så försvann bollen ned i hålet.

2 gillningar

Mina två hios va längre men räknas tydligen inte av vissa för det var pay&play… Tänkvärt.

Hade du markör? Då blir det … party?

För omväxlings skull en riktigt bra dag på börsen. Hade de två aktierna på Large Cap som var i toppen på dagens “vinnare”

blev jag medlem i Liverpool FC

Du skulle varit med här, potatiskameran sabbar det lite men var flera som fick skakiga ben och fick krypa :smiley:

2 gillningar

En ung kille, kanske 12-13? Fick en cola och var så glad att han höll på att trilla omkull när bollen gick i.

1 gillning

… Försvinner snön

1 gillning

Till och med här i norr. Blir cykel utan dubb till jobbet i morgon.

Norr ?
Jag trodde du bodde i Uppsala.

2 gillningar

Allt är relativt, som sagt. men inte uppe i Taigan

Jo så är det. De som bor vid medelhavet betraktar säkerligen även Danmark som “uppe i norr”

Nån som varit i sub sahara Afrika? Frugan tjatar om att resa på typ Safari, jävligt tveksam. Ingen vän av värme, otäcka djur, insekter, människor och myndigheter. Kruger skulle kunna vara ett alternativ?

Jag har varit på safari och bott på bushhotell. Inget för mig, kollar hellre djur på bild och bor på luftkonditionerat lyxhotell för samma pengar.

Hardcore safari: Botswana, Tanzania, Kenya.
Inte lika hardcore: Kruger.
Om man nöjer sig med Game Reserve: välj o vraka i Sydafrika. I Sydafrika kan du dessutom göra massa annat utom safari.

Vi var i Kariega GR för en massa år sedan. Det var mycket bra för oss. Schysst boende. Typ inga insekter, ganska nära kontakt med elefanter, lejon, diverse antiloper, noshörning, giraff, …
(nära som i cirka fem meter till lejon och kanske 25 m till bautaelefant).
Hann också med Addo, Gaansbai/vithaj, townships, sandstrand, valskådning, …

Åk till Uganda och gå och titta på gorillorna istället… mitt i skogen… bland gorillorna
eller om det var Ruanda