Snöar det. Igen. Jag kan inte komma ihåg senast det var så här mycket snö i mitten av december. Gissningsvis är det 10-15 år sedan.
Det är cirka 60 cm på utebordet…
Känner som solidarisk Svensk en skyldighet att varje år ta ett slags golframadan. De som inte gör det saknar både moral och självbehärskning tycker jag.
Nu känner man sig som Grinchen när man önskar att snön är borta för denna vintersäsongen.
Blir det så så blir jag inte ledsen. Intresset dalade i slutet av oktober och nu börjar det komma igen. Om 11-12 dagar börjar säsong 2024.
Skulle väl snarare säga att se golf på TV kräver lite taktik för att fås njutbar. Endast Masters och BO sistadag är något jag ser “live”. Fast vilken sport förutom ev. Snooker är njutbar att sitta och se i långa sjok live?
Läste i LIV-tråden när jag kom till insikten
Finns många saker
Tänk en vanlig PGA-tävling dag 2.
Alla de bästa spelarna är inte med eftersom hälften spelar på LIV.
Det finns ingen nerv.
Spelarna ser alldeles loja ut
Det är 70% puttning där det inte finns så mycket teknik att kolla på. Mer än hälften av tiden står de och siktar
Den lilla behållningen är väl då det långa spelet men även där ser man mest bara en massa likartade slag
Framförallt tycker jag att det inte finns någon nerv. Jämför med skidskytte (som är en underbar TV-sport) där varje skott och varje stavtag betyder något.