Önskar en sänkt formuit er en trevlig Lucia !
Tack. Det där är en njutning för öronen.
Idag skickade jag in mina ersättningkrav till MoreGolf/Entercard för min HIO jag gjorde förra månaden och som vanligt är det någon som inte tänkt i samband med att dom gjort förändringar.
I steg två fick jag uppmaningen:
“Uppge de sista fyra siffrorna på kortets framsida”
Och som många av er säkert vet ser kortet ut såhär nuförtiden…
… tänkte jag lägga in en brasklapp om forskning i en annan tråd.
Min utgångspunkt var rökning av tobak så jag landade på en sida som historiskt behandlade frågan om rökning och cancer.
Döm om min förvåning när jag läste den helt osanna meningen…
”* Det dröjde in på 1940-talet innan tyska forskare i Nazityskland slog fast att nikotin var cancerframkallande*”
Egon
Populär historia. Möjligen inte den bästa källan.
Kan det vara frågan om usel översättning?
Eftersom jag inte har en aning om huruvida det stämmer inte inte, kan det inte vara så att trots annan forskning så slog de tyska forskarna fast att nikotin cancerframkallande på 1940-talet?
De kanske “fastslog” det där då, men senare forskning har reviderat det hela.
?
Du missar poängen…. Vilket naturligtvis är hela basen i min lilla spaning.
Rökning är inte bra. Nikotin som ett ämne är inte problemet utan det handlar om att man väljer att inmundiga tobaken via lungorna.
Nikotinet i snus, tuggummi och plåster ger inte (enl. forskning) cancer.
Det är beklämmande att man skriver så fel i en text.
https://popularhistoria.se/vardagsliv/hygien-halsa/rokning-och-cancer
Egon
Trodde grejen var när man ”kunde fastslå” att rökning är farligt. Missade nog var den dialogen startade.
Man har bordsdamen till höger om sig.
Jo, det vet jag. Just därför skrev jag också “bordssällskapet” och inte “bordsdam”
Idag sjuk, inte Covid.
Timat så att man kan ligga i TV soffan hela helgen och kolla på sport.
Farligaste sporten av alla …TV-sporten
Nu ont i ryggen efter en halv dag i tv-soffan
Ont i ryggen efter en timme cirkelträning på gymmet ett par timmar bakning i köket och nio hål i Tylösand. Får se om det blir bättre eller sämre efter en stund i soffan med Tiger Woods US AM 1996.
Kan du inte köpa en vanlig bil istället så man slipper skämmas över den här misch-maschen…
Irriterande att SVT inte har reklamavbrott när det är skidskytte.
Man vågar ju knappt gå på toa för att inte riskera att ställningen blivit helt omkastad medan man var borta
För visst är det väl som i hockey att loppet stannar upp medan reklamen visas?
Någon som kan visa vägen ut?
Kolla SVT play o pausa?
Har de inga power breaks för att åka ut med spårmaskinen???