Det låg ett ljusare lager på altanen i morse, men det försvinner säkert.
Det var cirka 30cm snö på marken igår kväll. Nu har snöandet övergått till regn och imorgon ska det ju ösregna hela dagen så snötäcket är väl borta imorgon kväll.
Idag hittade jag en “bugg” eller vad jag ska kalla det hos MoreGolf Mastercard.
Jag valde för kanske 1 år sedan att höja min kreditgräns till 55.000:- men då jag inte längre har behov av denna summa tänkte jag logga in på mina sidor och sänka till 15.000:- då det mer än väl räcker för det jag eventuellt skulle utnyttja krediten för.
När jag försöker göra detta får jag upp följande felmeddelande:
- Det nya kreditgränsen måste vara högre än din nuvarande.
Det kan omöjligen vara förbjudet att sänka sin kreditgräns även om kortföretaget säkerligen tycker att jag borde handla allting på kredit och ta på avbetalning i 50 år till deras ockerräntor.
Moregolf, eller entercard snarare. Sky som pesten!
Använt, kommer aldrig göra det igen.
Fick jag till en riktigt god gryta på fläsk, grönsaker, svamp, matlagningsgrädde, rött vin, dijonsenap, lite honung och kryddor. Oyster sauce. Kokt potatis till. Inte så van göra grytor men den här blev riktigt bra.
En liten fråga till de som kan mer dator än jag (som varit i branschen i 35 år snart utan hjärta eller en egentlig teknikerhjärna) om jag på enklaste sätt vill göra ett typ seterra men tvärt om - en bild visas, du skall skriva de första säg 4 bokstäverna på det korrekta namnet på det som eftersöks - hur göra det enklast? Jag kan programmera juniort men helst utan alltför mycket programmering.
Ska fråga alla nördar på jobbet också men testar här också. De på jobbet kommer insistera på att jag gör något i typ angular, med supersäker backend och en massa sql-artat mot databas, nåt som är supersnabbt, otroligt vackert och skall säljas över hela världen…
Kanske till och med finns nåt färdigt program eller app för att göra sånt?
Viktigast, det är INTE multival, utan textinmat. Både för att jag är ute efter det och för att multival är skit för all inlärning
Finns säkert ngt färdigt. Annars hade jag gjort ungefär så här:
- Läg bilder med svaret i en egen katalog. Typ en bunt bildfiler där filnamnet är svaret.
- Ha en simpel scanner som läser in alla filer från den katalogen (finns säkert nåt lib).
- Visa en bild (lib finns säkert)
- Och en inmatningsfunktion som matchar mot de inlästa data (lib igen då).
Klart.
Skitenkelt att lägga till nya och ta bort gamla, bara att peta in nya filer i katalogen.
Allt under antagandet att det skall vara enkelt att programmera och skitenkelt att lägga till och ta bort bilder.
EDIT: förenklade.
Har jag skottat betong, dvs det är snö men den väger ungefär som blandad betong. H-vete vad tungt, men nu är cirka 80 kvm uppfart skottad. Som lök på laxen hade jag kört ben, bänk och rodd innan jag skottade. Gjorde ju inte jobber lättare direkt.
Om plogen sedan kommer och trycker vall så får Toro komma fram från sommarvilan.
Första gången jag använder chatgpt för nåt programmeringsrelaterat… onekligen hjälpsam.
Blir jag väldigt sugen på att lira Alcanada, när jag ser tävlingen där. Jag gillar verkligen den banan.
Alcanada och Son Gual är mina favvo-banor på Mallorca (har inte lirat T-golf ännu men det kommer nog det också).
Alltså, det mesta nöjet går ju förlorat om man låter ChatGPT koda. Just sayin’…
När programmet väl är avlusat och klart och man använt det en gång så är ju det roliga liksom slut.
…. blev man i väntans tider.
Pensionärsjärn utprovade o beställda.
(TM Stealth m 85 grams stålskaft)
Högre och +10 m längre m 7’an.
Moderna tider så jag behövde stoppa in en AW oxå.
Bara att hoppas att byggaren i England har en bra dag.
Kunde inte hålla mig från ChatGPT, imponerande men inte fullkomlig.
dök den upp igen, bilden från Jockes första drive från SC-Links resan 2010
(eller slagskottet som han hävdade att det var med tanke på var klubbat tog i marken…)
Wow. Aldrig flugfiskat utan sly, träd och ljung överallt om man inte haft flytring. Det där såg lyxigt ut.
Idag för 8 år sedan tog jag det offentliga steget in i gubbgolfen. På Wermdös hål 10, en par 3:a på 175 meter kände jag att “det blir nog bäst med drivern”. Visst, det var rätt kraftig motvind, och jag kände mig halvseg i kroppen. Men ändå. Driver på 175 meter, det är fan ovärdigt. Och gubbigt.
Det finns en par-3 på Ljunghusens extra 9-hålsslinga (hål 25) som är ca 125 meter, +/- 10 meter beroende på flaggplacering. Jag har slagit alltifrån 54*-wedge till järn-4 på det hålet, beroende på vind. Det är dock svårt att committa och fullfölja slaget när man står med ett långt järn och flaggan bara är 125 meter bort, även om det blåser storm.
Järn-4 är aldrig ovärdigt. Underbar klubba.
En lugnt fjuttad driver upp på green på ett “kort” hål är ju höjden av kontroll. Den metoden skall man använda på 16:e när man vill psyka motspelaren.
Det är ju en annan sak Här behövde jag driver för att nå fram, på ett korthål.