Idag

Eller kanske ett ålderstecken :thinking:

1 gillning

Skulle jag…

Du och jag puttaren… :laughing:
7.5 till 4.8 på 7 dagar inkluderat 3 varv på KM

3 gillningar

Idag funderar jag på hur någon kan ha en sådan god smak när det gäller vin och samtidigt så usel när det gäller öl …

1 gillning

Är jag väldigt glad att ha en källare. Nästan lite för kyligt här nere

Puttade som en blind idag och kom nästan sist i min gubbliga. Sänkning. Tydligen hjälpte det lite att jag slog bollen bättre än på många år.

1 gillning

…slog för första gången PCC till och justerade hcp-resultatet på gårdagens runda på Söderköping från 1,1 till 2,0.
Första gången jag noterat det sedan systemet aktiverades igen. Inte ens de svåra förutsättningarna under KM gav ett PCC annat än 0.
Kanske krävs att klubbarna aktiverar något?

Läser jag detta. Klimatprotest mot golf. Climate activists fill golf holes with cement after water ban exemption - BBC News

Hängmattan mellan äppelträdet och päronträdet funkar också, täta lövverk, skall beta av ett par sommar i eftermiddag.

Visst måste golfklubbar tänka på miljöfrågor och de gör det också. Aktivister är sen människor jag automatiskt har svårt för, har sett för många från koltålder till ringar i näsan nu de sista decennierna. Tänk så bra om föräldraval inte vore det som styrde knegslipp… eller hur?

Gräs är ju en av de växter som “konsumerar” mest co2 per ytenhet, det är ju ett argument man kan använda mot aktivister. Säkerligen går många av dessa omkring med bomullskläder, bomullsodlingar är vad de borde ge sig på om det är vattnet de fokuserar på.

Har det åskat här sen 15-tiden med skyfall till o från. Kan bli stängda banor nån dag kanske. Har ni haft storm?

Hör jag - bjäbb, bjäbb, bjäbb…

Här i Hälsingland är det lugnt och stilla, viss molnighet dök upp under början av kvällen. 18 grader, perfekt att avnjuta konjaken till kaffet efter maten på uteplatsen när mörkret långsamt lägger sig.

Var det dags att börja jobba för brödfödan, efter semester.

Försök håll dig i liv en vecka så kommer det kännas bättre sen.

Eller låt bli att ta semester… :laughing:

Eller spela en runda golf… allvarligt, senaste rundorna har det fan varit så det vore bättre o jobba. Då är det illa.

Kan inte vara möjligt. Föredrar golf oavsett hur spelet går jämfört med jobbet och då tycker jag att mitt jobb är helt ok. :smile:

:+1: what he/she said!