Så som det ofta ä skrivet inför scrambles att 10% av hcp räknas så får denna spelare +0,5 i hcp.
Ett lag med 4 st av dessa kommer alltså få totalt +2 i hcp trots att varje individ har +5 i hcp själv.
Korrekt. Handicapreducering handlar om att minska skillnaden - ergo ska denne spelare då lämna färre slag.
Aj, ja. Sitta ned när kungligheterna kommer. Inte bra.
Chefen var lite oroad när jag dessutom duade både Daniel och Victoria
Tippar att Dennis Edlund hade rätt lågt hcp då jag spelade med honom och hans farsa innan han blev proffs. Gick runt på par på Viksjö och svor och slog klubbor i marken så att far hans fick säga till. Det är nog den då bäste golfare jag spelat med. Skulle spelat med Per-Arne, då näst bäst i landet men det blev inte av.
Apropå namedropping i samma ämne, jag har spelat med Mats Hallberg, vet inte vad han hade då, men fick kvala till scandinavian open eller vad det hette på kungsängen.
Hallberg har +2,0 nu. Har lirat några British Open.
Du refererar till skjortan…
I det här numret skriver Hallberg om sina äventyr i The Open.
Perfekt, då skall jag bara hitta tre plushcp att spela scamble med
Jag! Jag! Jag!
Ah, PLUShcp är åt det hållet ja…
Hallbergs sving är riktigt fin att se på. Duktig fortfarande trots att tourkarriären lades på hyllan (pun intended) för ganska många år sedan.
Du har säkert slag där med.
Haha, dom har gjort det så uselt från dag 1 så jag kan inte göra annat än att skratta åt eländet. Man brukar säga i branschen att det är norrmän som inte kan driva bolag med lönsamhet (XXL och Plantagen är två lysande exempel), men här är det finnar som gjort bort sig.
Så har det i alla fall inte fungerat på de två senaste klubbarna jag varit medlem på och spelat scrambletävlingar. Spelade 4-manna-scramble på Gävle senast igår med tre kompisar varav den ena har +3,5. Där gjorde man som så att man räknade 20% av den med lägst hcp, 15% av näst lägst, 10% av och näst högst och 5% av den med högst. Sen adderade man det.
Så han med +3,5 hade väl kanske -4 slag på slopen, och då räknade man 20% av det: -0,4. Som sen adderades ihop med resten.
Grabben ville lira och fick med sig en kompis hemifrån.
Om ni har barn, eller vet nybörjare som vill börja spela golf:
SNÄLLA, PROVA:
SPELA MED INNEBANDYBOLLAR PÅ ÖVNINGSFÄLTET.
Ungarna spelar golf som om dom spelat golf halva sitt liv, direkt.
Edit: Biltema säljer fyrpack för 70 kr.
Skummade och kom fram till att det finnes som vanligt andra orsaker i mixen.
…märkte jag att om du är sugen på en NEIPA/Hazy IPA och bara har en tråkig Ey Bro hemma, häll i lite Fanta. Et voila, en fin trendig NEIPA i glaset istället. Som att förvandla vatten till vin ungefär.