Idag

Du swishar tillbaka 200, hon kontaktar sin bank och meddelar att hon swishat fel och banken drar 200 från ditt konto till hennes.
Summa, hon +200 du -200

Idag: En topp"bestigning", en konstrunda och en golfrunda.

Nu är jag värd något gott att dricka.

1 gillning

Chateau Fontpinot XO kvalar in i kategorin “god”.

Råkade jag ut för en dikeskörning när jag skulle boka en tid och köra golfvagn samtidigt.

Satte iaf birdieputten efteråt.

3 gillningar

Nej, det funkar som så att de är påväg in på din internetbank tex. Och när du startar din swishbetalning tillbaka så får du identifiera dig med bankid, då går ditt bankid till internetbanken ist för swish. Så är de inne.

Så se alltid till i bankid att se vad det är du signerar.

1 gillning

@stenman Nu har jag fått sms från hennes pappa som hotar med polisanmälan och fogden.
Eftersom det nr hon swishade ifrån inte stämmer med det nummer jag får upp när googlar hennes namn kommer jag att göra en polisanmälan i morgon bitti.

3 gillningar

Hahaha vilka jävla tomtar.
Helt rätt.

Kanske finns kratta som tillbehör, så fixar vagnen det åt dig framöver.

1 gillning

Hm, verkar som pappan läst vad som står här:

Starta alltid BankID-appen innan den app du använder, som behöver BankID, triggar anropet (till BankID). Då ser du om ngn annan ligger o väntar på BankID-status.

2 gillningar

Själv hoppas jag de ställde en expressfråga.

Betala 1500 spänn för råd om hur man ska få tbx 200? :smile:

Låter lika korkat som dom som kontaktar dig på blocket och vill betala mångdubbelt mer i frakt än vad prylen du säljer kostar :blush:

Jag har gjort polisanmälan idag!

2 gillningar

Har jag mailat till Min Golf (SGF?) och ifrågasatt deras påhitt att ta bort alternativet “håll mig inloggad”.

Är det bara jag som tycker det är irriterande att inte direkt hamna på min inloggade startsida när jag går in på Min Golf… :face_with_symbols_over_mouth:

5 gillningar

De måste göra nån ändring då de har nån som får betalt för att göra sånt.

2 gillningar

Klickar man på frågetecknet bred vid inloggningen står det så här:
image
Men det borde man väl få välja själv ?
Undrar hur många som inte minns sitt lösenord…

2 gillningar

Det har jag sett… Men jag ifrågasatte varför man inte längre kunde välja själv.
Och exakt vilka personliga uppgifter som är så känsliga att dom måste ta beslutet åt mig att skydda dessa.
Mig veterligen kan jag inte göra annat än boka rundor, anmäla/betala tävlingsavgift samt betala min NA-avgift. Fast så fort jag ska betala tror jag det krävs identifiering via bank-id ändå.
Sedan tror jag även inloggningen är enhetsspecifik så även om jag loggar in här hemma är jag inte inloggad för random person som slår in mitt golf-id på sin dator/mobil.

Då återstår mitt namn, golf-id, hcp, kanske adress samt hur ofta jag spelar. Dessa uppgifter är inte så viktiga för mig att skydda. Dessutom ser jag ganska omgående om någon hackat mitt konto och börjar boka in en massa rundor för att jävlas…

2 gillningar

Du kan ju autofylla om du bara sparar uppgifterna på din enhet, så jobbigt är det inte.
Dessutom varje gång man ankomstanmäler sig på nån klubb så loggar man ju in där på deras enhet.
Så då bör man rimligen komma ihåg sitt lösenord.

EU har rätt otroligt hårda lagar för detta och privatpersoner kan inte avtala sig bort allt med ett företag. Förstår helt klart varför dom tagit bort funktionen.

Vill ni inte ha överförmynderi får ni rösta oss ur EU samt ge oss nationella ledare som är för personlig frihet. Idag finns det inget parti i riksdagen som bryr sig om personlig frihet, kanske ett parti som är emot EU men dom är samtidigt kommunister…

Så lycka till!

2 gillningar

Sånt hanterar man via Keyring på iOS/MacOS. Finns säkert nåt på Android åxå.