Idag

firas bonusdotterns 30 års dag i Anders hemtrakter.

Precis. Han sket i oss. Han skulle ju värma upp för spel på 9-hålaren.


… lunch från världens bästa krog. Arontorps kroppkakor.

3 gillningar

Varje år! Helst där uppe med utsikt över sundet. Får klara mig med Icas därinemellan. Inte detsamma.

Bara att instämma.

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Brevlådeklubbar

5 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Brevlådeklubbar

Dags att gå och lägga sig. Slår ut 13:00 på östra på Kristianstad i morgon. Och man ska ju ta sig dit också.

Vi ses där.

1 gillning

Du har lite närmare :grin:

Har förresten varit på förbundsmiddagen och delat ut pris till Årets Golfklubb.

Som SR-anställd avstod jag dock maten . Får inte bli bjuden och ville inte betala. Så jag gled in vid 21:30 och gjorde mitt.

1 gillning

Dessvärre är Östra i katastrofskick. Ni borde boka om till västra. Vi lirar där 13.35. Vi kommer vara där och käka innan, se till att säga hej!

(greenerna).

Västra på måndag. Jag har skyltar med årtal till dig i bilen.

Gott!

Kul ni skall spela västra också! Supernice nu.

Notera dom extremt fula badrummen om ni skall bo i lodgerna :wink:

1 gillning

Aj fn. Vi som pröjsat massor för det här.

Blir det premiär. Inga förväntningar men räknar med några duffade/toppade chippar .
Och att det blir kallt

Träffade jag Fred för första gången. Vilken sköning!

3 gillningar

Couples?

Skötte han sig?

1 gillning

Idag beställdes boken motlutsflottningen vilken beskriver ett mycket besvärligt 1800-tals projekt i närområdet där man beslutade att flotta timmer uppåt (sett i meter över havet).

Projektet blev klart men tog lite längre tid och kostade lite mer än budgeterat.

Den vidare tanken är att besöka de olika delarna av flottningsledens rester under sommaren.

Byggde man slussar för att lyfta timret?

Har inte full koll på alla detaljer, därför har jag beställt boken. Jag vet att det byggdes en flottningsränna på pålar och man då lyfte upp timmerstockarna till högsta punkten. 13 meter hög var rännan som högst. Om det också var sluss någonstans vet jag inte.