Idag

Enormt nyhetsvärde

1 gillning

Hehe… :grinning_face_with_smiling_eyes: Vi får väl se. Isak har mer talang i lilltån än vad Gyökeres har totalt iaf. Det kommer visa sig förr eller senare. Men för tillfället är det lönlöst att käbbla om det.

Det är en annan sak. Jag kan ha fel i längden. Men vill inte bli tillskriven åsikter och motiv. Må väl.

Haha, jag måste erkänna att jag glömde att ringa Aftonbladet när jag slog upp ett jack i pannan för några år sedan.
Detta ska alltså kallas för nyheter. :rofl:

1 gillning

Idag läser jag om Rättvik Arena. Ett privat initiativ att bygga en sporthall för i första hand bandy. Rättviks kommun har dryga 10000 invånare.

De senaste 4 åren har bolaget som byggt och driver hallen gjort rejäla vinster (efter finansnetto) på mellan en och tre miljoner.

Att kommunen där jag växte upp troligen inte studerat ett vinnande koncept innan man presenterar och folkomröstar om ett halvdant alternativ är typiskt för kommunalpolitiker.

1 gillning

Allting som främjar flygskam måste ju belysas.

Privat… Ja inget hindrar väl LBK att göra precis samma sak?

Idag såg jag en liten film från i måndags på min hemmabana.
Många torvor blir det, och jag har lagat varenda en av dom. Fast jag fick tydligen inte vara med på filmen då jag står precis under bilden.

4 gillningar

Nej, men människorna är väldigt tafatta, alla förväntar sig att kommunen löser allt.

1 gillning

Aha, Extashalken

Jag får snarare skit för att jag hugger för hårt på vad som skrivs så det är lite blandat :joy:

Tror faktiskt du hade trivts bra på våra träffar, golfen är mer en ursäkt för att få träffas under trevliga former än att tävla.

Hur går det för grabben då? Hoppas att han inte också tappat intresset?

… blev vi tvingade att låta vår lilla katt, Mini, somna in. Han blev hastigt sjuk i morse och det fanns tyvärr inget att göra. Mini blev nästan 14 år, och de senaste tre åren har han levt på övertid. Han fick Hypertermos 2022 och har medicinerats hårt under de här tre åren, och han har tots allt mått förvånansvärt bra och varit en glad och pigg katt. För två dagar sedan började han hosta lite, så som katter gör när de har mask. Idag fick han svårt att andas och det rosslade i lungorna. Veterinären konstaterade lungödem och han trodde inte att han skulle överleva natten. Så, Mini fick stilla somna in med oss hos honom. Väldigt fint och värdigt ordnat av veterinären, han grät tillsammans med oss. Det känns tomt och tyst nu.. :pensive_face: :heart:

7 gillningar

Beklagar sorgen. Alltid svårt när våra älskade vänner lämnar oss.

1 gillning

I den hallen var jag på två väldigt bra konserter 1980.
Först Frank Zappa i början av juni.
I november var det Ebba Grön och Dag Vag som var förband till Elvis Costello. Ebba spelade före Dag. De avslutade med att gemensamt köra Staten och kapitalet.
När Costello äntrade scenen hade delar av publiken gått. De var väl helt slutkörda efter förbandens väldigt bra spelningar.
Hittade denna som ska vara en ljudupptagning från Zappas konsert: Frank Zappa Eriksdalshallen 1980-06-01

1 gillning

Kul. Här en bild därifrån.

Fick min driver sällskap av sin bror på banan. Min är den som har fullängd.

2 gillningar

Kul. Jag är bara upphovsman till den ena.

1 gillning

Idag gjorde jag slag i sak och beställde det jag gjorde en utprovning på för ett tag sen.

Modell: Orka RS10 CB.
Klubbor: J5-PW.
Lie: 1 grad flat.
Ferrule: Svart standard. (1 tum).
Skaft: Wishon Red 105 Stiff.
Grepp: Star Grip Sidewinder Midsize (Färg: Grå).
Spellängd: Standard.

2 798 kr / klubba. Totalt 16 788 kr.

4 gillningar

Konstaterar jag att åkersträckan till jobbet börjar vara borderline cykelbar

Är det bara 16 dagar till jul.

1 gillning