I feberdimman blir det inte många knop gjorda. Försökte få liv i sambons gamla bil som skall avyttras samt flyttas en bit på tomten så att en “säljes-skylt” blir synlig från vägen. Varken det ena eller andra lyckades.
Försök med Batteriladdare och startkablar var lönlöst. Att bogsera bilen en bit gick heller inte, bromsarna har nog rostat ihop. Nytt batteri behöver inhandlas.
Nästa biljobb var att kolla varför inte lyse/blinkers funkar på släpvagnen. Skulle först mäta bilens kontakt med multimeter men då var batteriet i multimetern slut. Det blev en tur till Ica och inhandlande av 9V batteri. Efter hemkomst kunde det konstateras att det är inget fel på bilen.
Sen tog krafterna slut. Nu blir det soffan och Snooker.
En liten del av “orken” kommer i det faktum som @Old-T skriver, man får ju snart lämna tillbaka dem. Men generellt tycker jag att jag får massor av energi av barnbarnen!
Det man är lite ringrostig på är när man är ensam och man ska fixa mat med/till en 4-åring och 2-åring. Då måste man vara med på flera ställen samtidigt…
McD finns väl trots att det är på västsidan?
(de var uppe i julas men då hade de feber varannan dag, en var pigg, den andra vilade osv.
I påskas när de var uppe var båda friska… Puh…)