Idag

Fick jag klart med 11:e lagkaptenen till jättetävlingen Kenta Ohlsson Trophy som jag rattar.

Singel- och lagtävling med drygt 80 personer på Ingarö GK.

Varje lag har en Bajenprofil som kapten. Nuvarande eller före detta A-lagsspelare i någon av de största idrotterna.

Sjukt kul att hålla i. ÄVen om det är ett jävla jobb.

1 gillning

I feberdimman blir det inte många knop gjorda. Försökte få liv i sambons gamla bil som skall avyttras samt flyttas en bit på tomten så att en “säljes-skylt” blir synlig från vägen. Varken det ena eller andra lyckades.

Försök med Batteriladdare och startkablar var lönlöst. Att bogsera bilen en bit gick heller inte, bromsarna har nog rostat ihop. Nytt batteri behöver inhandlas.

Nästa biljobb var att kolla varför inte lyse/blinkers funkar på släpvagnen. Skulle först mäta bilens kontakt med multimeter men då var batteriet i multimetern slut. Det blev en tur till Ica och inhandlande av 9V batteri. Efter hemkomst kunde det konstateras att det är inget fel på bilen.

Sen tog krafterna slut. Nu blir det soffan och Snooker.

1 gillning

Vi har inte fått egna barnbarn ännu, men min sambo har börjat hjälpa en kollega som är ensamstående mamma.

Så hyfsat ofta tar vi han om en nybliven 5-årig tjej som är supergullig.

Men alltså: ENERGIN !!!

Igår var hon hos oss i fyra timmar och jag är fan helt slut idag.

Hur orkar ni som har barnbarn i den åldern???

Det är betydligt enklare att hantera de två olika hundar vi också har hand om på deltid.

Tänk om vi hade kunnat ta tillvara på överskottsenergin hos småbarn - då hade vi inte haft några energiproblem :grin:

2 gillningar

Man lämnar över dem till föräldrarna efter ett tag…

2 gillningar

Får jag lite skön inspiration.

Ni som har möjlighet - kolla TellUs och Wisdome. Makalöst fräckt!

Ett barn(barn) i den åldern är ju “a walk in the park”. Det är när det blir fler än ett som det börjar krävas split vision och uthållighet :grimacing:

Hustru och jag har elva barnbarn, men inga gemensamma. Vi var i Grekland med hela skaran för något år sedan…

2 gillningar

väl hemma, då börjar semestern…

När det är fler är det ju en vanesak :slight_smile:

Och notera att jag faktiskt en gång i tiden jobbat på dagis/fritids. Eller jobbat, gjorde 10 månader vapenfri tjänst.

idag fick mossbert starta upp för kontroll

35 kvadrat?

En liten del av “orken” kommer i det faktum som @Old-T skriver, man får ju snart lämna tillbaka dem. Men generellt tycker jag att jag får massor av energi av barnbarnen!

Det man är lite ringrostig på är när man är ensam och man ska fixa mat med/till en 4-åring och 2-åring. Då måste man vara med på flera ställen samtidigt…

Hmm… V28 har jag lovat att ta hand om barnbarnen… 4 och 2 år… Hemma hos föräldrarna tack och lov

Kan man förbereda heter facit microvågsugn…

McD finns väl trots att det är på västsidan?
(de var uppe i julas men då hade de feber varannan dag, en var pigg, den andra vilade osv.
I påskas när de var uppe var båda friska… Puh…)

Givetvis! Pommes brukar alltid vara poulärt! Och i den åldern springer de av sig det, till skillnad från farfar…

förutom just den veckan…
Det får väl bli lite lugnt. Liseberg, Universeum, Trollhättan Innovatum Center

1 gillning

én litet område bara har delat upp tomten i 3 delar