-16 imorse så längtade man lite efter våren det får man erkänna.
Ja fröken @StoraNorrland ni har det kallare ![]()
-16 imorse så längtade man lite efter våren det får man erkänna.
Ja fröken @StoraNorrland ni har det kallare ![]()
Jag fattar ju…
Att ha massor av minus där nere, denna tid på året, måste vara både ovanligt och frusterande.
Bara kallt. Torra vägbanor så absolut ingen fara.
Vintertid brukar skillnaden i temp Götet vs Hemma ligga på ca 2-3*.( Kallare hemma)
Lördags kvällen enligt bilens tempmätaren, Götet -11, Älvängen -15( ligger vid Göta älv) Hemma -19.
Igår fick vår älskade katt Leo somna in, att det var på hans 17-årsdag gjorde det inte enklare! ![]()
Efter lång tid med ner mot -28 på mornarna är det nu bara -9.
Men nu blåser det istället så det känns mycket kallare ute nu än när det var -28 och vindstila.
Aldrig får man vara nöjd…
kärvade cykelväxlarna lite. -11 vid start.
Grattis till slask! ![]()
Glädje? Klistervalla? -6 till +2 med 70-90% sannolkhet för nån decimeter snö till. Inget kosläpp i sikte så långt jag kan se iaf.
Det var inte influensa. Dagens läkarbesök diagnostiserade lunginflammation. Jäkla tur att det inte är golfsäsong.
Ingen egen misstanke, för det bör väl ha varit lite hosta i botten?
Krya påre!
Jo, en liten aning. Hustrun fick som tur var iväg mig till läkaren idag.
Tack! ![]()
… hittade jag en pärla till tandläkare hos lokala folktandvården. Hoppas det dröjer lite innan han blir privat.
Vad händer!? Bara -9 ute. Skall visst blir -7 i morgon, dessutom.
Sedan åter till cirka -13..-15 dagtid och kallare på natten.
Nåja, solen värmer på dagtid även på dessa latituder och det är ovanligt med “kallt på riktigt” i mars.
Var uppe i Romme i lördags, då visade bilensns termometer på -24 gr vid ankomsten, men det var klart åkbart med rätt kläder. Och, det enda problemet var lite kalla fötter som lätt kunde åtgärdas.
KLarblå himmel och knappt någon vid gav en riktigt fin dag i backen, den inleddes med ett inköp av nya vantar!
Här är bara -5. Hela 10 grader varmare än prognosen igår.
Och, jo det är i skuggan.
hmm syrran mobbar mig idag går hon ut på
Det här får dig att känna det kanske lite bättre,
“The staff and amenities are great except everything is double normal golf course prices so be ready.”
Inser jag att Flygvapnet fyller 100 år, i år.
Jubileumsflygdagar 2026 (22–23 augusti): Huvudfirandet av Flygvapnets 100-årsjubileum sker på Malmen i Linköping med uppvisningar av både historiska och moderna flygplan.
Är man lite flygnörd, som jag definitivt är, vore det grymt kul att vara där och kolla på alla kärror som luftas, men tidpunkten är inte optimal och platsen är lite “off the airport grid”.