Om att försöka öka sin klokhet kan anses vara samhällsnytta så
Samhällsansvar? Nej, det tycker jag inte.
Tjänstgör? Definitivt. Jag är TR-SPOC hela helgperioden.
Jobbar? Javars, lite lagom. Kan försöka fatta galoppen i lite nya features som skall stoppas in och där jag blivit inskickad för att sköta vissa delar.
Nej, jag konsumerar samhällstjänst på akuten idag. Hade gärna bytt.
Det förstår jag.
Akuten är inte ett ställe man vill behöva använda. Förhoppningsvis är det inte proppgrejorna igen…
Smiley på det va?
Egon
Skulle jag inte påstå. Det är rätt hektiskt minst sagt.
Ok, men om man inte jobbar så tar man inte ”sitt samhällsansvar” enl. din text. Så du menade verkligen att kränka o pissa på alla som inte jobbar idag? Nice.
Egon
Nåt skit i höger lunga. Gul status på akuten = lång väntan.
Hur mår du?
Det där var en blast from the past…
Jag bjuder på den. Enjoy! ![]()
Idag fick sambon tredjehands-information om att en tidigare vikarie på hennes jobb hittats hängd. Det går rykten och spekuleras i om x-mannen är involverad. Vi känner hennes nuvarande partner från en av körerna.
Då vi bara är i den yttre bekantskapskretsen gör vi förstås ingenting så länge det bara är florerande rykten, men lite otäckt är det.
Två små barn är drabbade, tillräckligt gamla för att förstå vad som hänt deras mor.
Mycket obehagligt.
Bra, hurså?
Egon
Du verkade så arg.
Fick jag uppleva vården på gott och ont. Väl omhändertagen men enormt lång väntan (fem timmar) och så hemskickad. Det är lunginfarkten som skrapar mot lungsäcken och ger smärta. Inget att göra … ![]()
Nåväl, vi fick iaf en vit jul (nån vecka för sent) så man har gott om tid att vila upp sig iaf.
Så länge det inte blåser stör kyla mig ganska lite. Hellre -20 och vindstilla än skånskt snöslask, runt nollan och kuling.
Det är ovanligt med blåsigt väder när det är kallt. Håller sig oftast under 4 m/s när kvicksilvret pekar på -20 eller kallare.
Om det blåser lite mer påtagligt vid den temperaturen så är det kallt så in i h-e. Men, man kan klä sig för att vara utomhus i -20 och inte frysa. Svårigheten är att klä sig precis lagom lite/mycket. För lite → Fryser. För mycket → Svettas lite först och sedan fryser man sönder. Ergo: Bättre med lite för lite än lite för mycket så man kör i praktiken med ett extra lager som man kan plocka på om det behövs. Det är ändå fötterna som oftast är mest utsatta.
Tror jag rapporterat om runt 40 olyckor idag, de flesta av dem av rätt lugn karaktär.