Idag fick vi se hur stabilt psyke vår hundvalp hade när fyrverkerierna började.
Några diskreta markeringar med lättare skall och morrning, sedan var det lugnt.
Idag fick vi se hur stabilt psyke vår hundvalp hade när fyrverkerierna började.
Några diskreta markeringar med lättare skall och morrning, sedan var det lugnt.
Såg Polisskolan 2 före Polisskolan i kväll också.
Samma här med Fred som tur va. Tröttade ut honom rejätl före med storstäd och ny robotdammsugare.
Idag konstateras att 2026 ser ut att bli ett skott-år.
Har varit ut och skottat en gång idag. Nu behövs det skottas igen.
Dessutom har det börjat snöa ordentligt.
Cirka 20cm har det kommit ned hittills.
Prognosen säger att det fortsättningsvis skall snöa de kommande 10 dagarna.
Här i nykvarn är det en liten snöstorm
Läser på Expressens hemsida att grannen Anna Storm undviker stormen Anna och håller sig borta ett par dagar till. ![]()
Fy fn. Där hade jag inte bott kvar länge.
Nån vecka eller två med skapligt kallt är (faktiskt) helt ok. Växlande kallt+snö och plusgrader+regn/slask är betydligt sämre. Bäst är cirka -5 till -8 och lite lätt snöfall då och då.
Kanske får vi kallt på riktigt denna vinter? Har inte varit -30 sedan januari 2024 tror jag.
Vi sitter i Trysil och skulle egentligen åka hem på måndag men eftersom de stäger runt -20 på söndag åker vi nog hem då.
-20 är för kallt för att åka skidor i
Vädervarningsmässigt bor man perfekt, mitt i det röda varningsområdet.
Var ute och skottade nyss. Hundvalpen skuttade ned i det igenblåsta diket, han försvann helt och hållet för några ögonblick.
Snön blir härligt fast och fin i sån kyla. Bra klädsel och täta besök i värmestuga kompenserar.
Härlig aktivering för en valp =)
Förväntar mig en söt hund-i-snö-bild ![]()
Tror jag med åldern börjat få dålig blodcirkulation, fryser om fingrar och tår för minsta kyla.
Ska köpa elhandskar och strumpor inför sportlovet
Har stor erfarenhet av detta. Räcker ganska långt att se till att du har allmän värme tillgänglig (värmeväst eller liknande). När du blir riktigt varm öppnar blodkärlen även i fingrar och tår.
Yllestrumpor (inget blandat, bara ylle) och alltid rena, dvs nytvättat par varje gång pjäxor åker på? Fryser du ändå även om det inte är svinkallt?
Superunderställ, merlnoullspolo, vindtröja, dunväst plus skaljacka.
Merinoulls formgjutna sulor
Åkte med kompisar i barnbacken igår, blev aldrig varm…
Ja…
Men jag klarar värme jävligt bra
Allt det där är ju bara för att hålla inne den värme du skapar själv. Tillför värme i stället så ska du se att det gör stor skillnad. Stryk dunvästen och dra på en rejäl värmeväst. Till och med jag, som har Reynauds syndrom, får värme i fingrar och tår när jag tillför värme. Sen har jag elvärmare för fingrar och fötter dessutom, men de får jag stänga av när tempen gått upp.
Köpte elväst men den blev konstigt trång över magen…
Blir handskar och strumpor.
(hade elvästen när jag var på Dalhalla på konsert. Underbart!)