Idag fick vi leverans från våra vänner som driver restaurang. Årets sista julbord är avklarat hos dem och vi stackare fick cirka 20 kilo julmat av olika kategorier.
Uck! 20 kilo. Vad gör du/ni med all den maten?
Finns många schyssta varianter av “O Helga natt”. Den låten bör framföras av en man, för “rätt känsla”. Jussi Björling, Håkan Hagegård, Josh Groban, varför inte Krister St Hill, mfl.
Det var säkert häftigt att uppleva live för de som hade möjligheten. Att höra och sjunga med en riktigt duktig tenor är speciellt.
Var ett par säsonger med i samma golfklubb som barnbarnet Raymond Björling. Säsongsavslutningsfesten där Raymond sjöng snapsvisor med oss andra glömmer jag aldrig. En bra yrkesoperasångare som också har rätt gener.
I nuvarande golfklubb och i en av körerna jag är med i får vi nöja oss med vår busschaufför Mattias.
Äter som bara den, bjuder in grannar, släkt och vänner. Fryser ned sånt som går att frysa ned.
Min favorit som jag hört live var Peter Mattei!
Genomlider “Uppesittarkväll”. Ganska menlös TV-underhållning.
Jag med, tradition enl. Dottern.
100 spänn än så länge.. (Jinx). Satt med varning på bilen i 15 drag.
Egon
Samma här. Fyra på Tiguanen och fyra på Golfen. No vinst … ![]()
Är Winnerbäck bästa musikinslaget någonsin i På Spåret?
Såklart viss recency bias men jag kan inte komma på ngn bättre. Till och med dansbandslåten var ju bra!
Nu har jag inte sett alla på spåret men jag minns att jag gillade Maggio. Är i och för sig lite svag både för hennes röst och låtskrivartalang.