Idag

Vi har haft härliga 24 minuter sol under december här i Stockholm.

1 gillning

Igår var det sol två timmar på förmiddagen på Gärdet.

ah ok, var inte uppe ur källaren medans det var ljust igår och det här rapporterade de i torsdags eller gårdagens morgontidning så jag utgick från att det fortsatte på samma sätt. :joy:

1 gillning

Jag ringde Aftonbladet igår om ljusfenomet på himlen men det hann försvinna innan växeln svarade…

1 gillning

Toropremiär

Snöslunga?

1 gillning

Ja. Nu dags för omgång två. Plogen → plogvall

Minns vi det illustra SMS som regeringen skickade ut till alla för fem år sedan. Handlingskraft och kommunikationstalang de luxe!

Vilket var?

Ett totalt misslyckat SMS om Corona.

Time flies!

Suck spöregn o grått sen veckor tillbaka. Ser likadant ut framöver.

Minusgrader på nätterna här men prognosen säger plus på dagarna. Inte alls bra.

Flytta!

Öppna greener och golf både tisdag och torsdag.


Ser jag att den kalla och hårda verkligheten gör intrång i min värld. Judehatare (scum of the earth) har skjutit mot ett Chanukka-firande i Bondi inte långt från min sons boende. En hjälte med balls of steel avbröt terrordådet tack och lov.
https://www.facebook.com/share/r/17xErfZHo9/?mibextid=wwXIfr

Kommer nog aldrig läsa så mycket igen speciellt på kort tid, speed läsning var lösningen.
Och det var bara halvtid…

What, det måste ha varit jävligt lokalt, för söder och öster om stan var det jävlar i mig ingen solglimt…

Here we go again. Du kan väl testa varianten att faktiskt tro på det någon skriver. Åtminstone när det är ren fakta och inte en åsikt.

Det blir så när du helt plötsligt kastar in ett faktabaserat inlägg bland alla jag-tycker-inlägg…
Lite vargen kommer :smiley:

1 gillning

Kan vara ett kapat konto … :smiley: