I stället för golfbil

Jag fick lite trassel med fötterna och återupptäckte den här fantastiska scootern. 39’ är så klart en del pengar, men en bråkdel av vad en golfbil kostar och fördelarna är många.

Dels slipper man stelna till (som jag gör när jag åker golfbil) och dels är man (mycket viktigare) med i gänget på ett helt annat sätt än när man sitter ensam i bilen.

Intresserade får gärna provköra min. Se också filmklippet här - det är rätt kul bara att lattja med den: Jag fick lite trassel med fötterna och återupptäckte den här fantastiska scootern från Easygreen AB. 39' är så klart en del pengar, men en bråkdel av vad... | By Michael Broström | Facebook

@AlbertS jag lade det här inlägget direkt här även om jag inte heller här säljer något själv.

2 gillningar

Den dag jag inte längre klarar av att gå en golfrunda, då slutar jag direkt. Golfbil kan vara skönt i de länder där det är obeskrivlig hetta (25 grader eller mer) men då skippar jag helst golfen i alla fall om man nu inte redan betalt ett antal tusenlappar i greenfee man inte kan få tillbaka.

Men denna scooter är ju ett bra alternativ till golfbil för de som kan tänka sig att spela golf från fordon, lättare att få in i bagaget än golfbilen.

Jag kan förstå hur du tänker om det är “gåendet” som är det primära. För mig är det bollträffen och kompisarna som är det viktiga och när fötterna krånglar kan jag ändå vara med när jag kör den här.

Min kompis har använt den ett bra tag efter sitt cancerbesked och den har räddat hans liv tror jag. Utan den hade han blivit sittande hemma eller varit “ensam” i sin golfbil och sakta tynat bort.

3 gillningar

Plats i bilen, det visades inte direkt.
27 håls räckvidd, är det något man tänker sig ska kunna upppgraderas till +36 hål?

Jag körde en liknande på West Cliffs. Typ surfbräda som man lutade för att svänga. Funkade fint.

1 gillning

Man behöver en kombi eftersom den har rätt lång hjulbas och även ihopfälld är lite för hög för att få in i en sedan med baksätena fällda tror jag (ska prova för skojs skull).

Jag kör idag med två äldre batterier. De räcker för att ta mig till klubben och runt 18 hål och sedan hem igen. Ett nytt standardbatteri (som jag hade ett tag innan jag fick lämna tillbaka det) gör samma sak med två av fyra “pluppar” kvar på mätaren så kanske klarar 36 hål. Har inte provat.

1 gillning

GSC (Golf Skate Caddie) hade Golf board tidigare. Roligare, men inte lika tilltalande för seniorer.

1 gillning