I bagen 2025

Callaway Paradym AI Smoke.

Hur är de i “spelbarhet” jfr AP2/718?
Jag fattar att allt sådant är subjektivt men tänker mig omdömen i stil med: likvärdiga, ngt mer lättspelade, definitivt mer lättspelade, hög bollflykt, etc.

Ja, jag funderar på att gå ett steg gubbe med klubborna men vill helst undvika “stekpannor”.

Ett halvt steg på vägen kan kanske vara att skafta om från PXLZ till NS Pro Modus 105, för att lätta vikten en aning.

De är stora, lättspelade, förlåtande och gör i allmänhet vad de utlovar. Betydligt bättre än AP2/718.

Om du inte vill gå “all the way to the dark side” rekommenderar jag en test av nya Ai200/Ai300 eller Ti Fusion. Jag ska ha de senare i min bag under överskådlig tid. WOW! Just, WQW!

1 gillning

Kollar priset på Ti Fusion. Tur jag inte har högt blodtryck. :wink:

1 gillning

Mycket billigare än jag hade trott. Gissade på 30’ plus. Det är inte dyrt - det är bara mycket pengar.

Puttaren säljer sina billigt om 6-8 månader. :wink:

För egen del blir det ny driver till nästa år (nu), och troligen någon ny wedge.
Jag avvaktar och ser vad som dyker upp på wedgefronten under vintern men både Callaway Opus samt Cleveland RTZ verkar lovande.

Jag var dessutom nära att avbeställa min GT2 driver idag och istället enbart köpa ett Ventus TR Blue och använda i min befintliga Sim2.
Golfgudarna tyckte dock annorlunda för trots att skaftet var restnoterat till 01/09 enligt dom första uppgifterna var min driver färdigbyggd nu och borde dyka upp innan veckan är slut.

Kan man få tydligare tecken på att det är dags att byta till något nytt. :slight_smile:

2 gillningar

Jämfört med vad en driver kostar så är alla järnset prisvärda. :smiley:

För egen del så står en ny putter och ev en träsjua på inköpslistan. Sen får jag klara mig i åtminstone fem år framöver. Behovet är dock knappast skriande för tillfället. Möjligt att jag bara sätter ett nytt fräsigt tjockt grepp på min gamla Anser 2 också.

För mig behöver inte klubborna vara the latest and greatest då jag vet att 95% av mitt spel sitter i huvudet ändå.

1 gillning

Det är nog svårt även med rättvända klubbor. Spela med baksidan är överkurs.
:wink:

Det tog 2 veckor senast han var så lyrisk över ett järnset

2 gillningar

Järn 4:an ska bort. Har slagit ett slag på banan i år med den.

Vete sjutton vad man ska ersätta den med. Det lutar åt en till wedge eller om en vänsterklubba permanent skall få bo i bagen.

Gav 12500 för mina järn inkl 2 hybrider byggda av brejan… folk tyckte jag var tokig? :smiley:

En H5?
Jag har inte H5, men H4. Den gillar jag! Mycket användbar.

Checkade cool clubs robot testing map de nya Callaway järnen.
Den dyraste ser ut att sprida minst i längdled.

Budgetklubbor :rofl:

1 gillning

Driver, Spoon och en rescue är det som bor i bagen av längre klubbor.
Carrylängderna är vid god träff: 205, 190 respektive 175. Nästa klubba i setet är då j5 som flyger cirka 165 de gånger man träffar bra.

I och med tappad längd slår jag rescue och j4 ungefär lika långt och det är ytterligt sällan jag ser någon anledning att slå med j4.

1 gillning

Ai200 ser ju hyggligt ok ut. Offset skaver en aning men kan kanske accepteras.
Ai300 är väl så nära stekpanna-BigBertha man kan komma utan att det är “full out dark side”. Offseten på Ai300 ger lite kalla kårar längs ryggen.

Vi får se var det landar. Jag är lite sugen på byte men dagens järn har bara gått (snart) fem säsonger. Jag brukar nöta järnen i cirka 10 år innan jag byter.

…men lite nya grejor då och då är ganska trevligt, trots att man (vi alla här i forumet) vet att 95 % sitter i huvudet och händerna.
:wink:

Jag har lirat mina gamla Mavrik Pro länge – trots diverse andra grejer som passerat mitt garage. De har varit skönast och levererat bäst. Titleist T-150 var likvärdiga, men det kändes korkat att slänga pengar på något som bara var likvärdigt.

Nu är det dock Ti Fusion som gäller. De känns som bladklubbor i träffen, men ger den där extra hjälpen jag behöver vid tunna träffar och tåträffar. Svårt att argumentera med lite pengar då.

1 gillning

Lite robot testing resultat av Cool Clubs.
Tex för mig som missar lågt häl/ lågt så går AI200 fete bort.
Skillnaden på nya vs förra årets 770 är markant map på låga hälträffar.
Ivfsh snart fitting få se vart det landar.

Jo det förstår jag ju att ni förstår också. :slight_smile:

Intressanta resultat.
Alla Callaway går bort. De går långt men resten är so-so.

Titleist t200 verkar ok.

TM P770 är lätt bäst, enligt deras testresultat. Minimal skillnad mellan bra- och mindre bra träffar.

Det blir intressant att höra om din utprovning ger samma resultat.