Min fru frågade mig vad den kvinnliga motsvarigheten till man-cave skulle vara, jag svarade köket, finns det nån jag kan slagga hos några nätter?
Du kan få sova i frugans yogarum…
Frugans är blomrummet. Min? Wherever I put my guitar, book, Ipad and laptop.
Men det riktiga svaret är väl vardagsrummet? Kvinnor från venus män från mars.
Det är väl det enda man hade kommit undan med?
Sovrummet.. vem tror du att du är
Badrummet.. för mycket smink
Förrådet/vinden.. gammalt skräp
Köket… Lex jhenrikj.
Egon
A man builds a house a woman makes it a home
Lite som frågan.. -tycker du jag ser tjock ut i den här? Det finns inget korrekt svar. ![]()
Egon
“vill du ha ett ärligt svar - nej”
Det där är faktiskt en skön grej med mej och frugan, dead serious med smakråd och den anda har nästan alltid rätt. Och tycker vi att den andra har knubbat på sig så säger vi det, undertecknad oftast utsatt. Och samma smak om husgeråd, möbler och annat. Dock ej musik, måste alltid köra hörlurar då hon är hemma. Men hon och/eller dottern har varit inblandad i alla mina klädinköp sen hedenhös, förutom kalsingar och strumpor. Bra det.
Ska jag vara ärlig eller ska jag vara snäll?
Humortråd eller ej…
Varken eller. Svaret är lämpligen en sorts undvikande av tydligt svar. Ungefär: Du ser väldigt bra ut i <det där>. Eller: Jag såg att du hade lagt fram ett annat alternativ, får jag se det också?
Ni som är lite mer rutinerade vet väl för h-e hur en slipsten skall dras?
“vad var det för fel på den här då?”
Nej, nej.
“Jag gillar verkligen den du har på dig för den framhäver <något> men du brukar ju vilja prova några olika innan du bestämmer dig. Jag vill också se alla alternativ.”
Nyckelordet är: Intresserad.
Bara tystnad…
My wife was standing nude, looking in the bedroom mirror.
She was not happy with what she saw and said to me,
"I feel horrible; I look old, fat and ugly. I really need you to pay me a compliment.’
I replied, “Your eyesight’s damn near perfect.”
And then the fight started…
Jag och @Old-T fick höra han till höger igår. Vi var på tvåan och någon på 16, 200m bort, utryckte sina åsikter om banan väldigt tydligt ända bort hos oss, “Helvete” följt av ett “Vilken djävla skit banan det här är”. 16 är en par-3 som dessutom hade utslagsmatta och nerkortad till 100m.
Se så, se så… Nu börjar du ju få ut drivern över 150 meter…



