Hjälp med låttitel

Jag lyckas inte komma på vad det är för låt som går i bakgrunden här. Hjälp!

Låter lite som We”re not gonna take it med Twisted Sister

Haha. Not. Even. Close!

1 gillning

Egon

2 gillningar

Mitt i prick! En av mina favoritlåtar ju.

Enda problemet är att jag skulle lägga till den i min Spotify-spellista och den är ju redan där.

1 gillning

:rofl:

Apropå The Cult skrev jag så här en gång:

"Har jag berättat för er om Kolven och Bernt? Två killar från Jönköping, lite grann på samhället skuggsida. Och flyktigt bekanta till en kompis till mig.
I alla fall så var dessa två herrar för många år sedan på rockfestival i Roskilde. De hade åkt dit av en enda anledning. De skulle se Kolvens favoritband, The Cult.

Om du nån gång har varit på en rockfestival så vet du hur många bra band som spelar där, och hur kul det kan vara att vandra runt på festivalområdet och träffa folk. Det gjorde inte Kolven och Bernt. De låg i sitt tält från torsdag förmiddag då de hade kommit till Roskilde. The Cult skulle spela sent på lördagskvällen.

Nu ska man ha i minnet att Kolven verkligen diggade The Cult. Kanske ungefär som jag gör med Waterboys, eller i alla fall med Dylan. Han skulle verkligen se dem.
Dagarna på festivalen gick och Kolven drack knappast bara Päronsoda och åt Läkerol. Bernt var nog inte heller hälsoprofet.

Lördagskvällen kommer och Kolven och Bernt sätter på sig de rätta attributen i form av boots och jeansjacka. De börjar gå den långa vägen över gräsängarna och det är nu ungefär 20 minuter kvar till inledningsackordet. Det är då Kolven fäller den överjävliga kommentaren:

“Äh, jag orkar inte se “fulet!””

Och så går han och Bernt tilbaka till tältet.

De har alltså löst en biljett till en riktigt dyr festival. De har åkt hela vägen till Danmark. Och så skiter de i att titta på det enda band de ville se.

Det är klass!

Och “fulet” är ju ett sånt underbart ord.

På hemvägen från Roskilde, i “Eddes” gamla Hanomag, hojtar Kolven plötsligt till i höjd med Värnamo att han ska av. De andra i bilen protesterar vilt, men då säger i stället Bernt:

“Kolven ska av. Kolven mår ful!”

Så gick han av. i skogen längs gamla E4. Och tre dagar senare dök han upp på socialkontoret i Gnosjö och fick hjälp med en bussbiljett hem.

Att “må ful” är fan ännu mer underbart.

1 gillning

:sign_of_the_horns: grym