HCP-tavlan

hittade jag en handicaptavla för klubben. 36 plushandicappare i Halmstad GK. Inte illa.

HCP-tavla: Min Golf

Dessutom även handicapranking. Jag är numera Sveriges 8120:e bästa golfare. Topp 1,5%. 39:e bästa 50-plus i Halland (ändå bara 23:a i Halmstad GK i samma kategori - tufft i H50!).

HCP-ranking: Min Golf

1 gillning

48 på Ljunghusen. Dubbelt så många som jag hade gissat.

312e bäst på Kristianstad GK, vågar inte ens kolla riket…

2a i min ålder i klubben. Inte illa.
Var ser ni antal + hcp:are per klubb?

I listan så kan du ju bara se hur många det blir … 46st på Kristianstad.

Äh glöm det. Var ju den andra länken

Schysst klubb.

Hehe…
Vet inte om kommentaren var allvarligt menad … men den är säkert schysst på helt andra premisser.

Junisar med ”jag behöver komma med i en tävling”-handicap sätter ett löjets skimmer över golfen och handicap som någon form av sanningssägande ranking.

Egon

Jag tycker uppdelningen saknar några steg.
Hcp född samma dag och år
Hcp född samma timme, dag och år

2 gillningar

Det skulle vara intressant med en ranking lista på störst höjning de senaste tre säsongerna i procent, där ligger jag nog rätt bra till. Lite mer än 100%.

Det är det nog många som slår väl.
Men loggar man start-hcp, kanske du vinner din klass

Inte riktigt där jag befinner mig i min golf… Blir lite förvånad över positionen i min ålderskategori.

Totalt i Sverige
24 945 av 520 482

Totalt i Sverige, samma kön
23 321 av 392 149

Totalt i Sverige, samma ålder
440 av 10 233

Förunderligt, kikade in på hcp tavlan för att se hur man ligger till på klubben. Samma ålder nr 3 av 12. Helt otroligt hur kass åldersgruppen är map hur medioker en annan är.

Spelade in 42p igår så nu är man på plats 324 istället :smiley:

1 gillning

Hmm…
Samma klubb och ålder: 2

Undrar vem det är som jag behöver knacka en knäskål på… :innocent:

2 gillningar

Som vanligt gällande golfens hcp system. Justeras hit eller dit beroende på behovet.

2 gillningar

Hur gör man den sorteringen?

Jag scrollade bara ned i listan där min hcp ranking visades.
Av någon skum anledning så funkar det bara när jag surfar till websidan via mobil inte när jag surfar på datorn. Korkad programmering förmodligen.

2 gillningar