Studiosnacket är ganska ofta helt meningslöst, tycker jag. Ungefär på samma nivå som sk morgon-TV. Bara massa blaj
Har själv inte förstått varför man slår på TV’n 1-2 h före sändning. Man tar reda på när nedsläpp är så slår man på TV’n i lämplig tid.
Ibland står den bara på i bakgrunden samtidigt som man sitter på EagleGolf och GolfWRX.
Stänga av TV’n är alldeles för jobbigt.
Har haft lite sändningar på när jag varit hemma sjuk nu, trycker “M” för mute en del. Under curling t.ex.
MÅL!
Mål!
Nån som vet hur oshockeyn funkar? Kollar man på tabellen så känns det drumt att inte vinna stort idag;
Sverige har alltid svårt mot Finland, och om då Slovakien kör på så kan jag lätt se hur vi hamnar på samma poäng.
tex;
Sverige slår Italien, vinst mot Slovakien, förlust mot Finland = 6p
Finland slår Italien och Sverige, Förlorar mot slovakien = 6p
Slovakien slår Italien och Finland, förlorar mot Sverige = 6p
Vad gäller vid lika poäng i OS-hockeyn 2026?
Om TVÅ lag hamnar på samma poäng i gruppen så avgör inbördes möten.
OM TRE eller fler lag hamnar på samma poäng i gruppen så avgörs det på detta vis:
- Poäng i inbördes möten – Flest poäng i matcherna mellan de berörda lagen.
- Målskillnad i inbördes möten – Bäst målskillnad i matcherna mellan de berörda lagen.
- Gjorda mål i inbördes möten – Flest gjorda mål i matcherna mellan de berörda lagen.
- Resultat mot övriga lag (bäst rankade): Om lagen fortfarande ligger lika jämförs resultaten mot det bäst placerade laget utanför undergruppen (det vill säga det lag i gruppen som ligger högst upp och inte är inblandat i leken). Här gäller i ordning: 1. Poäng, 2. Målskillnad, 3. Gjorda mål.
- Resultat mot övriga lag (näst bäst rankade): Samma procedur som i punkt 4, fast mot det näst bäst placerade laget utanför undergruppen.
- Seedning: Om lagen fortfarande inte går att skilja åt avgör placeringen på världsrankingen (seedningen) inför turneringen.
Ahhhh 2-2 … rolig match
Mer en fråga om att vinna matchen nu. Samtidigt kul att se coola Sam Halland efter förlust mot Italien.
Rinken ser väldigt liten ut iaf.
Det är väl bara du som har plus på aftonbladet här inne. TLDR?
Missade att den var Plus-låst. Sorry.
Wennerholm som källa är ju inte direkt förtroendeingivande.
NHL-bredd men en meter kortare än NHL-längd. Av nån obegriplig orsak som påstås ha med arenans utrymme/storlek att göra. Fan trot. Är säkert nån italiensk spaghetti-brain som klantat sig eller inte fått betalt.
NHL-bredd är illa nog. Men det var ju NHLs krav för att släppa spelare, det gynnar ju Kanada och USA.
F1 undantaget, tycker jag.
Jag vet inte om jag är partisk eftersom jag är sååå intresserad, men ändå.
Känner nästan likadant inför längdskidor. Jag tycker iaf. att där fyller de ut tiden bra med både kuriosa och extra info man inte visste att man ville ha.
Återigen… kanske är diskvalificerad pga. Intresse!?
Egon
Klart intresse styr. Men det är inte heller pladder. Men om du ser ett race i efterhand, hoppar du över försnacket då?
När det gäller F1 ser jag försnacket också oftast. Men hoppar över intervjuer och sånt, vill bara ha ltie nyheter.