Har jag roligast av alla på banan?

Bara dom där han spelar bättre än en 4hcp

1 gillning

Det finns väl inga andra?

Egon

Rätt fokus.

Tur att man inte har hcp 4.

1 gillning

Den dissen😂

Men jäklar. Ger jag det intrycket får jag skärpa mig

… du kanske förstår nu varför vi trackade dig när du hade 4 då…

Sorry kanske lite hårt. Tänkte främst på “Men dom tror gärna det!”

:grin::grin:
Ingen fara. Men jämför man med Fred Couples är det ju väldigt få som träffar rent

1 gillning

Kan väl inte heller säga att jag tar golfen alltför seriöst längre utan spelar mer för att det är avkoppling och trevlig att gå en runda med roligt folk. I början snöade jag in mig som attan med sving och allt det, men det har släppt med tiden. Köper klubbor utan att ens ha provat, köper väldigt sällan nytt, tar inga lektioner längre, tränar ibland mest för att hitta bollträffen (fullsving, chip och putt) men spelar för sällan. Spelar jag hyfsat kontinuerligt vet jag att jag kan lira runt handikapp… men det var just det med att lira kontinuerligt. Sen vill jag så klart prestera när det gäller vilket gör att jag är bra (dålig) på att fokusera för mycket på score, under mer avslappnade förhållanden spelar jag oftast bättre. Spelar mestadels på hemmabanan och då 9-hål vanligtvis, blir bara 18-hål på tävling eller vid GF.

Rätt nöjd med balansen som den är idag bortsett från att jag borde hitta tid att spela lite oftare.

4 gillningar

Det ironiska är att om man verkligen inte bryr sig, så har man ju då inte heller någon glädje av att det går bra :grinning:

1 gillning

Det bästa är att bara bry sig efteråt när det har gått bra. Så gör jag och det fungerar för mig.

5 gillningar

Eftersom du bara har spelat i circa 20 år så är du under 80 redan.

Passande tråd att Gullan skriver ett inlägg, “munnen den ska skratta och va glad, …”
Välkommen!

Tvärtom innebär att du har tråkigast på banan…? :grin: