Golvmatta för att se svingspår

Någon som har erfarenhet av den här eller liknande?

Nej, men jag har sneglat på den ett tag och kommit på en annan lösning för mitt behov.

Vad vill du använda den till?

För att se svingspår och vart klubban träffar marken. Den är i första hand till flickvännen och barnen som är rätt så färska och skulle ha nytta av feedbacken tror jag.

Vad har du för alternativ lösning? :smiley:

Kanske lite otydligare än en fin “duff-matta” men så här har jag gjort.

Det går att spraya torrshcampo på mattan för stt se märket men dyrt i längden (45:-/flaskan). Det bästa är väl att slå bollar från gräset.

Annars finns det de som lägger en handduk bakom bollen och tycker det fungerar bra. Jag personligen gillar inte handduksvatianten då jag inte vill fastna i något/skaderisk.

För att ställa upp rakt och hålla på med olika spår o.s.v. kan man använda ett “snorslå”. Juniorerna på klubben köper inte siktpinnar så där får jag krita ofta. Går även bra att kolla duffar om du lägger bollen på linjen. Fungerar inte dock så bra när det är blött.

Duffa fller inte, det borde man känna?
Om jag duffat så känner jag det, frågan för mig är mer, vad gjorde jag för fel?
När jag sneglade på den där typen av matta så ställde jag mig fråga, vill jag veta om jag duffar, eller lära mig vad jag behöver göra för att inte göra det?

Mattan fyller säker många bra alternativ men jag gjorde valet att inte köpa den. Säg åt dem att träna halvsvingar istället. Då blir en duff tydlig. :joy:

1 gillning

Blev det någon golfmatta?

Den är beställd. Återkommer med review

1 gillning

Har ni fått den?

Japp, men ryggont osv har hindrat sambon från att prova.

Nu? Är lite sugen på den där själv

Prata med Robban, om inte han har en sån är det inget att ha… :smiley:

250 på Amazon

Jag har en funkar bra

Finns olika fabrikat av såna mattor? Någon erfarenhet av ngn bra?