Golfsky, ny butik i Stockholm

Den 20/5 öppnade Golfsky vid Kungens kurva i Stockholm. De har sedan tidigare fyra stycken butiker och flertalet pro shops i Finland.
Den stora skillnaden jmf med Dormy, som ligger en “par 5:a” bort, är möjligheten att boka trackman och träna eller spela simulatorgolf.

Gällande sortimentet så hittas en del klädesmärken man inte ser i andra butiker.

Tee party har gjort ett reportage om butiken.

1 gillning

Jag har det senaste året köpt det mesta jag behövt i golfväg från GolfSkys webhandel (finska siten).
Man kan hitta riktigt bra deals där, men glöm vad det står gällande “si eller så många % nedsatt”. Kolla istället priset och jämför det med andra ställen.

Min senaste beställning var lite bollar (Wilson Staff Model), som kostade 40,- € per låda, jämfört med 56,- på Dormy.

Jag blir nyfiken, har du del av företaget?

Vet inte vem du frågar, men jag har iaf ingen relation till företaget annat än som kund…och då enbart gällande deras webshop.

Nej tänkte mizuno som postar det som första inlägg.

Var där idag och köpte piké och nya golfdojor. 22 % rabatt på i stort sett allt gjorde det lite billigare än Dormy. Trevlig och nördig personal.
De hade planer på att starta fler butiker, killen jag pratade med gissade att de rätt snart skulle öppna en i Skåne.

Har absolut ingen koppling till butiken. Är samma Mizuno som var med på gamla forumet…

1 gillning

Handlade via nätet när de hade öppningserbjudanden så jag antar att de hade för mycket att göra just då, det tog en vecka innan paketet skickades iväg och eftersom det skickas från Finland så tog det ytterligare en vecka till att komma fram.

Tyvärr var det en skada på en vara och jag väntar nu på återkoppling hur det ska lösas.
De andra varorna var dock utan anmärkning och till bra pris, återstå att se hur länge det tar för kundtjänst att återkomma så här mitt i sommaren.

Finska moderbolaget har nu ansökt om konkurs och svenska hemsidan visar ett meddelande på finska om just detta.

" Tre bolag i Finlands största golfkoncern, Go Golf, går i konkurs efter att styrelsen har kommit fram till att det inte längre finns förutsättningar att fortsätta verksamheten.

Konkursansökan gäller moderbolaget GoGolf Oyj, GoGolf Finland Oy, och Golf Sky Oy."