Runt 24 minuter kommer en fakta från Masters som jag inte hört förut. Dom gör alltid första hålet snabbare än dom andra för att ställa golfare och få dom att tappa sin puttning.
Så ingen kanonstart på Masters i år heller då…
Dom hade bästa formatet av golf.
Den där banan skulle man verkligen vilja testa på, älskar layouten och hur den ser ut rent visuellt även om jag nog hade blivit lite irriterad på att den var så svår. Däremot är videon lite irriterande att kolla på pga det usla kamera-arbetet.
När han chippar denna (med långt mjukt gräs bakom bollen) istället för att putta:
Samt puttar istället för att chippa denna:
Så visste jag att vi hade att göra med en spelare som inte spelar efter sin förmåga.
Men det såg väl coolt ut på youtube.
Var tvungen att googla lite om banan. Hamnade bland annat på en artikel:
"The initiation fee at The Floridian in Palm City, Fla, which boasts two ex-presidents as members — George W. Bush and Barack Obama — as well as PGA Tour professionals Dustin Johnson and Rickie Fowler, is $150,000.
Higher still is Scottsdale National Golf Club, created by PXG founder Bob Parsons. It costs $300,000 to get in, plus $60,000 per year in dues. But the admissions process at the club, which has 45 holes of golf but only 145 members, requires that prospective members apply to participate in what’s called the Xperience, which runs $30,000 and lets people stay at the club like a member would. What exactly determines whether someone gets in? A dinner with Bob and Renee Parsons."
Helt galet vilka summor!
Inte om man har råd.