Är kvar mentalt i längtan efter det nya numret av Svensk Golf som då den damp ner i brevlådan lästes från pärm till pärm, ofta med ett litet glas whisky på bordet bredvid.
Sen dess har det hänt saker. Jag liksom alla andra ser bara allt av papper som nåt som bara är jobbigt att kånka till återvinning. Leaderboards är en del av mitt dagliga liv, jag följer tävlingar, har prenumrationer så jag kan se allt.
Men det mer “faktamässiga” eller vad man skall kalla det blir lite random. Man läser lite här och på andra golfforum där man är med. Körde twitter ett tag men det blev bara jobbigt. Läser väl artiklarna på svenskgolf.se
Och där finns faktiskt en podd som är lyssningsvärd, Wenström med Wille och snabelerik. Befriande faktaspäckat.
Annars har jag väldigt svårt att hitta in i det här med youtubegolf, poddar och liknande. Är allergisk mot allt ballt prat och påklistrade känslor ger mig skämskuddekänningar. Det är mycket vad jag gillar med spelad golf, den ger äkta känslor och folk visar dem. Både irl och då man följer tourer.
Finns väl en smula ballhet i de här 18 minuter men högst begränsat. Fanns något som hette teeparty som gav mig rysningar längs ryggraden och då man ser typ Bryson som har med sig nån gäst, Trump eller annan och de tjoar och ojar sig… inte min kopp te. Eller då man har nån slags plojtävlingar.
Efterlyser poddar, youtubers och liknande som ger vad gammaldags artiklar gav, det kan vara allt från reportage om unga lovande golfare, banbesök, golfhistoria. Men content istället för glam. Finns såna?