Golfklocka

Tänkte införskaffa en golfklocka men vet inte vad som är bra o prisvärt.
Åsikter/förslag mottages gärna.

Kan ev. ha en Garmin S62 (tror jag det är) som vi inte använder.

1 gillning

Undvik Shot Scope, inte alls nöjd med min.

1 gillning

Garmin S60 var det visst. Köpt oktober 2019 och använd ett fåtal gånger.

Special price for you!

1 gillning

Får man fråga vad du inte är nöjd med? Har haft både V3 och numera X5, är väldigt nöjd med båda än så länge. X5:an har lite sämre batteritid och tar lite längre tid för låsning på satelliterna möjligtvis men har andra fördelar som saknades i V3.
Gillar även att man slipper betala för ett abonnemang vilket är fallet för många andra lösningar.

Jag har förvisso mest varit intresserad av automatisk shot tracking och statistikdelen, ska man ha en ren GPS klocka så finns det bättre alternativ då den är ganska rudimentär där.

Kan inte svara för Kroken, men när vi skulle testa V3 (tror jag det var) missade den massor av slag. Och var ju som du säger rudimentär som GPS-klocka och saknade smartwatch-funktioner.

X5’an har en ny generation av taggar och jag upplever att de fungerar lite bättre. Tappar väldigt sällan slag, kanske 1 per runda.
Har en rutin när jag greppar klubban i luften framför mig (gjorde det även innan) vilket jag tror är bra för möjligheten att registrera taggen.

Mest fascinerad av att den inte registrerar duffade övningssvingar som slag, slår jag en provisorisk från samma ställe så blir den registrerad däremot.

Trackingen bygger på att den hör ett slag. Om du gör en övningssving samtidigt som en spelkamrat (eller nån annan i närheten) slår en boll så registreras det.

Intressant, det måste testas, har hittills aldrig fått ett slag extra registrerat vare sig med V3 eller X5 trots över 100 spelade rundor.
Bukar förvisso inte stå och övningssvinga bredvid andra spelare som slår! :smile:

Be en kompis klappa i händerna när du svingar. Borde räcka.

Som Puttaren skriver, den missar slag och laggar på GPS:en, har en V3.

Jag kör på en Garmin S60 och är väldigt nöjd med funktionerna som den har.

Hade en Garmin S40 innan som min fru övertagit och hon är nöjd med den. Hon använder dock den bara till avstånd till green.

Jag använder min å för in score, vilken klubba ect….

1 gillning

Vad ska du ha? Om inte HH nappar?
Less på min S20, även om den nu håller typ 72 hål utan problem så är den så grå… :sweat_smile:

HH har första tjing. Hör av mig annars. Halva nypriset (rea på Dormy) vill grabben ha (han fick den i present för ett par år sedan). Knappt använd. Förpackningen saknas, men klocka o laddare var allt som fanns i lådan.

1 gillning

Ge f-n i min dinka.

Den är jättesåld😃

2 gillningar

Köp S62 om du ska ha golfklocka, den har dubbla batterikapaciteten jämfört med S60.