Golfbilder

jack

PG Gyllenhammar, Knut Hagrup, Jack Nicklaus och Prins Bertil på Drottningholm. Foto: Göran Sjöberg.

Hagrup var den tidens VD i SAS. De andra tre har ni nog koll på.

Tänkte att denna kan få vara starten på en kategori vi skulle kunna kalla golfbilder. Både egna vi tagit och snygga vi hittat är välkomna. Finns en liknande kategori redan så var jag blind :slight_smile:

2 gillningar

Tumba ger kungen en golflektion 1975.
Foto: Gunnar Lundmark.

Utslag på 1an

Lite mer långhåriga greener förr

Cartbruden hade skägg. Och byggde klubbor.

1 gillning

Damerna va med…

Ser ut som något ur Monty Python.

krutov
Vladimir Krutov testar golfhallen i Haninge 1989.
Foto: Ingvar Svensson

3 gillningar

sellberg

Hade ingen aning om att Ove Sellberg var med i de första upplagorna av Frozen Vintertouren, Owe Sjöblom plåtade honom i Ågesta 1985. Och givetvis kör han Merpo-style på kläderna.

Hallen vid Ullna?

Sellberg var mer surmulen på banan. Han och Forsbrand ville man inte följa. Kinell var däremot en hedersman, de gånger jag följde honom. Fanns rätt många surkart på banan på den tiden. Howard Clark och Montgomerie. Tror att sociala media var det som lagt sordin på det värsta gnället på publiken

wille
Säga vad man vill om William “Löken” Löfqvist, men han visste hur man klär sig på golfbanan.

1 gillning

Är det en Öis- eller patriotskepa?

Borde finnas några bilder från Frozen som platsar här. Jockem, det var rörliga bilder. Och ölräddningen på Mälarö.

parne

Hjälp mig, vem är killen längst till höger?

Ser ut som Mats Lanner

Visst är det Lanner. Såg honom vinna sin första proffsseger på min dåvarande hemmaklubb Viksjö. Slog vår egen Per-Arne Brostedt, som aldrig riktigt slog igenom. Väldigt prydlig kille och korrekt minns jag honom som. Man kunde allt se en domare i honom.

Men att Ryström, the pretty boy, är med förvånar mig lite, tänkte att han var lite yngre än de andra. Men en snabb googling säger att han är 64:a. Grejen är ju att Persson var så pass ung då han slog igenom. Helt klart den som skulle bli stora stjärnan i den lilla församlingen.

leader
SEO på Ullna 1987. Rejäl leaderboard.

1 gillning

image

3 gillningar

Pressveck…
Bakgrunden, hur kunde kepsar konkurera ut buckhatsen.