Golfbanor Gotland

Skall på gotlandsbröllop i juni och tänkte ta bagen med mig, vilka banor är bra?

Visby är inte riktigt så bra så att den är etta i sverige men heller inte långt ifrån. Den bör du spela. Hål 1 och 2 är bäst. Jag hade nog spelat den två gånger.

1 gillning

Fast när vi spelade den så var det försäsong. Har sett banor som varit i toppskick på sommaren som ser ut som rena lerfältet vid den årstiden.

Jag tror med bra finish och läget att den kan vara en bra upplevelse. Men jag tyckte under den resan bättre om den enklare hedbanan vi spelade. Något mer modest och säkert rimligare priser i juni men en väldigt “skön” bana att spela (hyffsat platt, enkelt att hitta bollen och bra underlag). Minns ej namn.

2 gillningar

När GK tänker du på.

Jag tänkte mest på att jag tycker Visby som hamnar på första plats över sveriges bästa golfbanor är något överskattad. Inget rår på Bro Hof. Barsebäck säkert god 2:a osv…

1 gillning

Slite och Gumbalde är 2 andra alternativ

1 gillning

Har lirat ganska många gånger på Gotland, såhär tycker jag:
Visby måste spelas, en av SE´s bästa banor, ligger på en magisk plats
Ska man ranka efter hur bra banorna är kommer nog slite som tvåa, gumbalde som trea och När som fyra, gotska har jag bara spelat en gång, så den rankar jag inte.
Vill man säga något annat om banorna är att Slite ligger en bit bort från Visby stad, längst bort av banorna. Men klart värd att spela.
När är en riktigt annorlunda upplevelse där du spelar i enomslingrande hål mest hela tiden. En relativt kort bana med små greener.
Gumbalde är en parkbana på ett stort fält man man nästan säga, kanske inte jättekul, men den brukar vara bökigare än den ser ut om det blåser lite.
Skulle jag ha tid att spela alla fyra skulle jag göra det. Skulle jag välja bort en så blir det gumbalde, mest för att jag spelat den många gånger och att När är en mer speciell bana, något man inte spelar så ofta jmf med Gumbalde.

1 gillning

Ja När GK var charmig.
Visby var bra minus alla gäss.
I juni är allt garanterat bättre än i april eller när vi nu var där…?
Åker gärna dit igen!

2 gillningar