Golfbagar - obegripligt golfmode

Nu har min gamla trotjänare till bärbag slutligen gjort sitt och det är dags att skaffa en ny. Har inspekterat vilket utbud det finns i olika butiker.

Den gemensamma nämnare för nästa alla golfbagar är att man tvingas till en enorm blaffa med reklamtryck som täcker stora delar av bagen. Det finns inget golfmärke som tillverkar en bag utan detta tryck. Fullständigt vedervärdigt - såvida du inte får betalt för det såklart.

Stör inte dessa reklamtryck er, eller ni bryr er inte? Eller någon har kanske ett förslag på golfbag som man kan köpa utan detta tryck?
Lutar åt att köpa en golfbag som inte är tillverkad av någon av de vanliga stora märkena.

1 gillning

Personligen bryr jag mig inte för fem öre utifall märket på bagen står med stora neonbokstäver så länge utformningen av bagen är bra.

Men om du vill ha något diskretare så varsågod.

Jag får en liten flashback av ditt inlägg. Reklampelare … nej tack! Tror många började så. Det går över med tiden.
Om du är/blir en lika störd golfare som alla andra så kommer du rata saker för betydligt nördigaste saker i framtiden.

Egon

Förstår att du får flashbacks…filar på ett inlägg till med ungefär samma rubrik :slight_smile:

Intressant att ingen stör sig på dessa reklamblaffor. Vill verkligen inte påstå att ni har fel och jag har rätt - utan jag är väl medveten om att det mycket väl kan vara jag som gör en höna av en fjäder. Men att inte få medhåll från någon förvånade mig faktiskt. Man ser ju till exempel aldrig någon gå med en tröja eller skjorta med en stor reklamblaffa med klädesmärket på bröst och rygg. Ser heller inga bilar med bilmärkets namn tydligt på båda framdörrar och motorhuv.

1 gillning

Folk som har problem med reklam är en sak… golfare som inte vill ha en logga som syftar till ett märke förknippat med en golfklubba köper Sun Mountain (H2NO brukar det stå) och big max (aqua). Just dessa är vattentåliga, men ändå. Det finns säkert fler som inte är ”märkesbundna”.

Alltså, vi golfare är lite konstigare än andra. En del av oss blev lite förnärmade när t.ex TM som sponsor droppade Adidas som sko/klädsponsor.
Det var otänkbart för många att ha adidasskor och Titleist bag. :wink:

Personligen har jag callaway bag, footjoy skor, TM driver och Adams hybrid.

Egon

Stör o stör, enskilda blaffor smyger med fint, blaffor på var o varannan pryl o andra sidan. Mer helheten är av vikt.