GOLF.SE's hemska användargränssnitt

Varenda gång jag är den som måste boka en runda och använder mig av golf.se’s nuvarande gränsnitt så kräks jag lite i munnen och tänker att det kanske inte är värt det.

Det gamla gränssnittet var enkelt, fult, men fungerade och bra. Men det nya “wizard-mode-läget” är fan total jävla :face_vomiting: kräk :face_vomiting: .

1 gillning

Det är väldigt mycket “jag skall boka en runda på den banan oavsett dag” inte “jag skall boka en runda golf i helgen nånstans som passar mig”.

Det är viktigt “från klockan XX.YY” och sen skiter man i det och visar från midnatt iaf.

2 gillningar

Jag har tom bokat fel dag/tid en gång eller två för jag litade på första steget som bara är en dummy.

Använd appen istället.

Jag själv har inga prblem med deras gränssnitt. Vad jag förstått så håller man på att utveckla ett nytt gränssnitt för min golf. Men lär vara ett tag kvar innan det lanseras.

Vilken av apparna?

Om du pratar om “min golf”-appen så får jag inte ens boka via den.

Får inte?

Ja, min golf appen.

Jaha, varför får du inte boka via den?

Golfstar måhända?

Ah. Golfstar använder tydligen Sweetspot.

Nya gränssnittet finns att testa här: https://mingolfv5.golf.se/
Liknar väldigt mycket gränssnittet i GIT

1 gillning

Man får såklart ha MG, Sweetspot, etc. Enkelt.

Appen tillåter inte att man bokar för nära inpå osv, helt andra regler i den än via hemsidan. Det är så mycket special i den att jag gett upp den för bokning.

Är man för mycket Messerwisser om man tycker att genitiv-apostrof inte riktigt är snyggt när man skriver på svenska?
Undantag finns: Andreas och Andreas’ är väl det jag närmast tänker på isf.
:wink:

Jag brukar använda ‘:’ istället. Vet inte om det heller är korrekt.