Vet att många här säkerligen varit i Polen och golfat, och blir det inte längre söderut så är en långweekend i Polen tänkbart alternativ i vår, går ju t o m att åka fredag-söndag och hinna med 4 rundor. Andra halvan av April borde väl vara fullt spelbart i Polen?
Vad säger folk om Sierra vs Sand valley? Bana? Övriga faciliteter som spa, restaurang/bar?
Har endast spelat Sierra utanför Gdansk och det var bra. Spelade i våras och veckan innan vår ankomst var det runt 18 grader och vi prickade in kallras med spel i 1-5 grader och lite snö. Banan höll ändå upp bra mot vädret och välskött.
Har spelat Sand Valley (4-5? gånger) och Sierra (2 ggr) och jag skulle åka till Sand Valley varje dag i veckan. Servicen har alltid varit bättre där. Bättre boende, bättre golf, bättre käk. Är ni ett gäng får ni villa med pool och/eller bubbelpool. Såg ut som nåra lägenheter hade gemensam pool? Man kan åka golfbil på hela anläggningen (inte mellan boende och bana på sierra). Nu kanske man gör det ändå men man får inte Banan är nåt speciellt. Kommer alltid återvända till Sand Valley.
Baltic hills är en trevlig hedbana på tyska sidan annars som i mina ögon slår Sierra men inte Sand Valley.
Jag har bara varit på Sierra och gillade banan. En bekant som är lite mer fokuserad på golf än fylltrattarna i tråden menade att Sand Valley visst var fin, men att det var crazy greenområden. FWIW.
Helt olika karaktärer sierra och sand vallye.
Sierra trevlig och varm skogs/ parkbana
Sandvalley fina hål men full av icke skötta wasteareas. Som okrattade bunkrar ungefär
Jag har definitivt golfen som hobby men blir bestört när man blir kallad för fylletratt.
Dom som kallar en för “oseriös” när man hellre går till blöta rangen och tar en cigarr innan spel brukar sedemera få stryk i matchen senare ändå.
Det handlar mycket av vad för sorts banor man gillar att spela. Vad kroken gillar att spela vet jag inte men du verkar ju trevlig på det stora hela. Jag får väl ladda mot Gotland nån gång igen och ta reda på det.
Ber om ursäkt ifall nån tog illa vid sig. Det var menat som ett humoristiskt sätt att beskriva de som fokuserar på annat än bankvalitet och layout. Vi har ju alla olika syn på vad som ger en bra upplevelse.
Sand Valley utan tvekan. Boende, maten och service är på topp. Lägg sen till banan där var och varannat hål är en upplevelse sällan sett . Enkelt val.
Sierra har väldigt fint klubbhus. Banan är som en normal Svensk parkbana, varken mer eller mindre. Boende lite avigt från banan, maten minns jag inte ens så den var nog ingen höjdare då.