Golf i eller runt Stockholm i början på juli

Brorsan fyller år i början på juli, så jag tänkte ta med honom och lira Vidbynäs södra…men såg att de renoverar greener och öppnar “nån gång i juli”.
Brollsta, Kyssinge, Ullna, Bro Bålsta, Drottningholm och Mälarö har han spelat…så vilka andra rekommenderas gällande skick och tillgänglighet?

Kallfors om du bokar i tid.

2 gillningar

Vidbynäs norra är också trevlig, men svårare än södra.

Annars har jag hört att Strand ska ha blivit väldigt fin, har inte spelat där på några år men dom har satsat mycket pengar med den nya ägaren.

Arlandastad Masters gillade jag som fasen. @Barside är medlem.

Salem alltid bra. En hel bunt forumiter är medlemmar.

Jag gillade Ingarö Skog också. För att vara en skogsbana är det toppbetyg.

Bro hof har vi ju nåra här som är medlemmar. Vill dom lira så går det ju komma runt rätt överkomligt.

1 gillning

Haninge ska vara fin, Haningestrand sägs vara toppen.

Rent visuellt skulle jag rekommendera en sommarkväll på Saltsjöbadens GK. Har dock ingen koll på skicket i år.

Håller med Albert om Ingarö Skog. Kul bana. Bra restaurang.

Salem mycket hög klass på skick. Underbara greener. Inte den mest utmanande banan.

Haninges 18-hålare är ju väldigt rolig att spela. Framförallt röd slinga.

Öster By Stenson har många fina hål.

Glömde den i listningen över vilka banor brorsan spelat…är ju en helt trevlig bana men vill bjuda på nåt nytt med bra skick…gärna lite i stil med Bro-Bålsta, Drottningholm och Vidbynäs South!

Vesteby i linköping är kalas om du kan tänka dig att köra någon timme till. Eckerö++

Japp, jag har spelat den…men hade tänkt en tur över dagen, och då blir det lite för tight med tid för spel längre från Stockholm än typ Södertälje på södra sidan om Mälaren och Enköping på norra.

1 gillning

Öster by Stenson för skicket på golfbanan.

För större upplevelse än bara golf så rekar jag då Wermdö eller Fågelbro. Välskötta banor i fin skärgårdsnatur och med grymma restauranger och klubbhusområden som får en att slappna av när man parkerat bilen. Lidingö lite samma känsla för närmare stan.

Igen kallfors.
Finfina greener. Fin fairway.
Awsome kiorre med hembakt.
Försök kom ut före 10isch.
Lite söligare efter det. Fyllskalle
Grupperna.