När jag gick kurs för att börja köra limousin för Freys fick man göra just ett sånt test.
Det här ju för London, men om man kör vanlig taxi i Stockholm, finns det några som helst krav på att man hittar eller är det ok att alltid köra på GPS?
Tog tjuren vid hornen och gick en tur på 2.5h idag. Vägar jag aldrig gått på dom 20 åren jag bott här. Sista 100m va precis vad fötterna orkade.
Blev en tuff runda igår som sagt och hade missat översta hålen på högerskon som jag kom på en bra bit in på rundan. Så högerfoten började skava så det blev en kortare runda idag än vad jag hade velat i den underbara vintersolen.
Tryck bara nedan om ni inte är äcklade av skadade fötter.
Lite imponerad blir jag, av Vattenmannens gatunötande.
I Taxi Sthlm finns det höga krav.
Långa gator i Sthlm. utan ordning på längd.
Valhallavägen
Karalavägen
Östermalmsgatan
Birger Jarlsgatan
Sveavägen
St Eriksgatan
Ringvägen
Hornsgatan
Söder Mälarstrand
Norr Mälarstrand
Brännkyrkagatan
Götgatan
Jag har säkert glömt någon. Normalt börjar alla gator i Sthlm med lägsta nr från slottet räknat, så har du slottet bakom ryggen har du alltid jämna nr på höger sida. Det finns några gator/vägar där det känns som numreringen inte stämmer kan bero på att det är lika långt till slottet från början och slutet, det är Valhallavägen, Karlavägen, Östermalmsgatan och Ringvägen. En del gator med konstig numrering Vikingagatan som på jämna sidan börjar med nr 8 och på ojämna sidan med nr 1. Rosenlundsgatan jämna sidan med nr 12 ojämna med nr 1. Brantingsgatan jämna sidan med nr 16 ojämna med nr 15.
Om två månader dör den här tråden fram till oktober.
Inte alls.
Valhallavägen måste vara trälig att gå
Lång och ful. Påminner om mig.
Vilken gata har varit största positiva överraskningen hittills?
Såna jag inte visste fanns. Typ Bältgatan o Lotsgatan
2h i regn/ösregn 75% av rundan. Tur man inte spelar golf i elendet.
En helg till så är allt kirrat (tror inte jag hinner i veckan)
Glömde säga jag är klar. Före Vattenmannen
Idag klev jag över 200-strecket.
Idag: Norrbro, Slottskajen och Skeppsbron (samt delar av Kungsgatan och Drottninggatan).
Blir nog några stumpar uppe vid Hornstull ikväll också.
Ta en runda på Reimersholme