Kom förbundet med nästa huvudlösa grej. Ska vi gissa på att kickbacks fått styra?
Hur ska man då kunna piffla med sitt hcp genom “lånat” golf-id och lösenord?
Akkurat vad er Freja som norsken skulle sagt.
e-leg
Id + passord och ingen tvåfaktorsautentisering är ju ganska kass så det är väl bra att man steppar upp lite.
Gäller ändringen bara administration av GIT eller är det även vanlig minGolf som ändras?
Att använda e-legitimation låter väl bra men i övrigt låter det märkligt. “Många klubbar har redan kommit i kontakt med inloggningsmetoden via IdrottOnline”. Det är garanterat fler som kommit i kontakt med Bank-ID…
En parallell fundering är varför inte “staten” kan ta fram en e-legitimation som ska gälla till allt. Inte ett privat alternativ från några banker (bank-ID), eller annat (Freja+, tex). Känslan är att detta slutar ungefär som alla parkeringsappar…
Ett normalt mobilt bank id (som jag gissar är betydligt mer använt) kommer alltså inte att funka?
Gäller bara för GIT.
Min Golf fortsätter som tidigare med GolfID + lösen med automtisk utloggning innan du hinner putta klart på första hålets green.
Skulle man införa Freja+ även för Min Golf skulle alla appar som GameBook och Caddee sluta fungera.
Edit: Nähä, så här står det i FAQ för GIT och Freja+:
Jag har hört att alla golfspelare framöver ska kunna använda Freja+ även till Min Golf och Min Golf Bokningsapp. Stämmer det?
Ja, det stämmer, Under 2025 planerar vi att införa Freja+ som alternativ även för alla golfspelare som loggar in i Min Golf, Min Golf Bokning och Golfterminalen.
Nuvarande inloggning med Golf-ID och lösenord kommer dock finnas kvar som alternativ för golfspelarna tills vidare.
Suck. Då får man börja ringa och boka tid då
Edit. My bad efter 12h stress
Eller så läser man vad som står…
Man kan ju faktiskt skaffa Freja, om det någon gång kommer att behövas.
Så kan man ju tänka