Jag tror inte han kommer bli så mkt bättre. Han har levt mkt på storlek jämfört med jämngamla.
Några säsonger som ordinarie och utan skadeproblem skulle definitivt lyfta honom ett par snäpp till. Mognad, spelförståelse, taktisk förståelse, erfarenhet… Kanske även lite mer styrka.
Stort om han kan hålla sig skadefri.
Verkar ju gå sönder som en porslinsfigur i en cementblandare.
Men talang får man ändå säga sub 23 år. Så länge det finns lag med ett U framför så är man junis och automatiskt en talang om man spelar i top 6 världens bästa ligor.
De bästa är ju ofta som absolut bäst mellan 30-33 så han har garanterat några år kvar av utveckling. om…
Man brukar sätta 21 som gräns för talang helt seriöst. Efter det värvar inte klubbar på potential utan vad man faktiskt levererar.
Sjukt stor skillnad i pröjs på en 19-åring och en 23-åring.
Absolut, och rent spelmässigt är han ju ett par år framför exvis Roony.
Men han har def inte uppnått full potential pga avsaknad av spel och träning.
Så mycket i hans bra delar är ännu talang och inte slipad diamant.
Tror inte hans kropp håller. För ”stor”. Och dessutom rätt hård spelstil.
Det finns självklart ingen sån fast och stenhård gräns. Klubbarna vore ju idioter om de inte såg varje spelare individuellt.
Så stor är han väl inte. Gissar att det är ännu en spelare du ogillar eftersom han kommer från “fel” klubb…
Jo. Ekonomiskt faktiskt. Bara kolla trender senaste åren.
Han är rätt bitig. Ogillar inte. Ser dock ingen jättestor potential.
Alltså 187cm och 74kg..
Ingen bjässe direkt rent fysiskt.
Men han verkar ha dålig grundträning mtp alla skador.
Uttagningen är klar. Kan vi nu fokusera på en eventuell drömelva av de 26 som finnes, hur borde vi spela? Så får vi se facit den 15e juni.
Totalt ointresserant för min del. Men ni andra kan ju köra.
Avslöjat: SvFF knöt upp Potter i Kindbergs vardagsrum
Du förstör faktiskt tråden med ditt gnällande.
Ja för det är ju roligare att läsa 50 rader AI-analys eller Wikipedia-citat.
Kämpa!
Eller ska jag skriva Kanna på och plocka fram vikingahjälmen?
Gör vad du vill. Jag tänker inte läsa en rad till av vad du skriver. Bokstavligen.
kollar oddsmarknaden