Fotbolls-VM

Fast historiken började i inlägg nummer två och jag hängde på. När frågan kom kring generell VM tråd eller 2026 tyckte jag det senare var bättre.

Det var väl därför som jag beskrev det som att det finns en uppsjö av kandidater till platserna som världens genom tiderna bästa fotbollsspelare?

Det mest chockerande är att jag minns så lite från förra VM. Pavons volley. Men minns t.ex. inte ett smack av finalen. Att laget åkte omkring med bucklan i Buenos Aires ja, men inget av matchen, till exempel vilka de mötte.

Googlade nu, han hette visst Pavard och det var 2018… så det är zero zip nada. Och jag såg massor.

Inser med förfäran att det är exakt samma för mig, förutom finalen som jag minns hyfsat klart. Mbappé gjorde hat trick osv.

Att ta sig vidare är ingen omöjlig uppgift. Tror att det var Berra som skrev att en nyckel kan vara första matchen mot TUN. Vinst i den matchen så ser det ljust ut, förlust så är det troligen över.
Att vi tar NED ser jag som HELT uteslutet, men JAP borde man ju iallafall inte se som en omöjlig uppgift.
Mot japan bör vi ha ett hyggligt övertag storleksmässigt antar jag, men de kanske har övertaget rent tekniskt, kvickhetsmässigt.

Det gäller att vara jävligt cyniska, för jag misstänker att det kommer att vara en hel del filmningar.

Man får hoppas att domarinsatserna blir bättre än under inledningen i AS…

Fast det där är inte sant heller. Även ett mycket bättre lag förlorar en viss procent av matcherna mot ett sämre.

Jag frågade ChatGPT och jag tror det är en helt ok gissning.

Dvs stark moral, kompakt försvarsspel, fysik, disciplin…

Chat GPT vs Unibets odds-sättare:

image

Enligt ChatGPT. Nån som inte håller med?

Lag VM-guldchans
France 17 %
Brazil 15 %
England 13 %
Spain 11 %
Argentina 9 %
Germany 7 %
Portugal 5 %
Netherlands 4 %
Czech Republic 2 %
Belgium 2 %
Uruguay 2 %
Norway 1,5 %
Croatia 1,5 %
Sweden 1 %
Japan 1 %
Övriga resten

Viss skillnad men inte så stor ändå.

Finns det någon som har statistik över vilka som är bäst på att filma, dra i tröjor och maska ?

Det är tre avgörande kompetensområden.

1 gillning

Du får ursäkta, men chat gpt och AI ger jag sådär mkt för, och det JAG skrev är att JAG ser det som uteslutet.
Som att jag skulle kunna säga att det är uteslutet att mp vinner valet till ihösten eller att det inte kommer attt blir fred i Ukraina innan årets slut.
Chat gpt och andra AI skulle sökert kunna hitta källor som kommer med andra uppgifter

Jag hade säkert kunnat pricka in många av de 10 översta, kanske inte med korrekt procentsats dock. Sen handlar det mkt om skador och lottning i slutspel mm, och att ha en bra dag/turnering.
Frankrike kommer inte att vinna VM om de har dålig form, men med en vanlig form, då är de såklart en contender.

Skrällar händer hela tiden. Det är ungefär där oddsen ligger skulle jag säga. Sällan det är så ojämnt att ett lag inte vinner mer än 1 av 10 ca. Det ser man ju i ligorna också. Helt plötsligt vinner ett bottenlag mot ett topplag.

Men bra för dig då, då kan du satsa allt du äger och har på Holland. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Eftersom det finns anomaliteter inom sportens värld så, nej tack, men OM jag skulle tippa så hade jag lagt huset på holland. Du kan ju göra detsamma på SVE och skylla på chat gpt…

Det är en jävla tur att du inte sätter odds på spelbolagen. De går i konkurs om de sätter fel.

Jag hittar inga odds än på Sverige-Nederländerna men däremot Nederländerna-Japan.

Från Betsson

En aning avrundat så tror Betsson att Nederländerna vinner 2 av 4, att det blir oavgjort 1 av 4 och att Japan vinner 1 av 4. (Chatgpt sa att Sverige hade 20-25% chans att vinna mot holländarna, vilket är aningen lägre då.)

Det bör vara liknande odds för Sverige. Men visst, jiddra på med trött kritik av AI du.

Alltid dessa småpåvar som ska ifrågasätta uttagningen till VM.

Även Janne blev ifrågasatt…

1 gillning

Ja varför skulle inte Janne bli ifrågasatt? Vad åstadkom han?

Spelade ner Sverige i C gruppen som vi sedan kunde vinna och kvala in till VM ? :grin: