De var ju på vippen att vinna senast så…
Suspekt VM arrangerat av militärjuntan. Konfettin var civil olydnad. Juntan ville inte ha nån konfetti då de tyckte det såg skräpigt ut.
Höll på Holländarna, det var en tät match. Match mellan två forbollsgalna natiomer, Men holländarna 74 och 78, jäkligt skön fotboll.
Schrijvers hade 1 och var tänkt som ordinarie.
Argentina hade nummer efter spelarnas begynnelsebokstav i efternamnet.
Nederländerna menar du väl?
Var ju därför Jangbloed hade nummer 8.
Nej, jag menar Argentina.
Holland hade bara ett udda nummer på just (tänkta) målvaktsreserven Jongbloed. Ett arv från 74 då Holland delade ut numren i bokstavsordning. Cruyff var dock ett undantag och fick behålla sin tröja 14.
Cryuff… han och Ronaldo den gamle. Skönaste spelarna med bollen. Snabbheten, accelrationen men ändå full kontroll. Cryuff innan han fixade straffen mot Tyskarna i finalen 74…
Ronaldinho. Alltid Ronaldinho. Helt överlägsen vad det gäller bollkontroll på den högsta internationella nivån. Däremot saknades en del annat…
Det där är som Genesis eller Status Quo.
Antingen gillar man latinarnas dribblande eller germanernas attackerande. Vare sig Cryuff eller Ronaldo saknade dribblingsförmåga. Direkt, Men det var aldrig show, alltid allt för att vinna väg.
Sen, både Diego Armando och Messi hade båda… men de framstod inte för mig lika slimma och snabba som ovan nämnda.
Faast… långskotten är kungarna. Där har vi ju en inhemsk kandidat.
Cruyff och Ronaldo vida överlägsna Ronaldinho i det stora hela. Nu pratade jag uteslutande om bollkontroll.
Ronaldo Nazarios karriär kan delas in i före och efter 23 november 1999. Han var borta i över 2 år då hans knä nästan “exploderat” och när han kom tillbaka så var snabbheten inte alls densamma. Dvs den Ronaldo vi såg i Real Madrid och AC Milan är inte densamme som den i Barcelona och de första åren i Inter. Lite synd för en fullt frisk Ronaldo var otrolig.
Tror Maradona vill ha ett ord med i den leken också. Men visst.
Jorå och det där är långt ifrån den enda han dundrade in, även om den där kameravinkeln för repris där det ser ut som att bollen är på väg långt höger om mål innan den börjar skruva är riktigt skön där.
Just snabbheten, accelrationen. Det var verkligen som att se Cryuff igen. Och ja, det stagnerade ju tyvärr efter skadan.
Han dundrade inte in så många som man kan tro. Har jag för mig iaf.
Det är mest den där frisparken faktiskt.
Ronald Koeman är ju den jag tänker på som den främste genom tiderna. Men det är lite för att han var mittback. Finns många anfallare som skjutit enormt hårt. Zlatan t ex. Men den som jag ömmar för lite extra är Adriano. Jävlar i min lilla låda vad hårt han sköt.
Cruyff var ju före min tid men enligt internet så var han mest snabb de första kliven och hade bra balans och kunde göra riktningsförändringar snabbare än de flesta. Ronaldo var däremot sprintersnabb.
Stämmer, de var snabba på lite olika sätt. Såg de båda många gånger på TV. Ronaldo var nästan ännu skönare, sånt jäkla drag, fotbollens top fuel…