Fotbolls-VM

Jag hänger inte med riktigt men jag har förstått att Cole Palmer varit riktigt dålig i år jämfört med förra säsongen. Foden har väl inte varit toppenbra heller?

Men visst, många av spelarna som är uttagna i den engelska truppen har jag aldrig hört namnet på tidigare. Foden och Palmer vet jag till och med hur de ser ut..

Får väl varä moroten då andra är piskan…

En match jag minns från svunnet VM, tre fina mål, där det första är ett favoritmålen i VM genom tiderna, olatinskt, hårt snett bakåt av Lato och Boniek dundrar in den på mötande boll.

Men alla mål med utmärkt spel av detta suveräna polska landslag

Ur gömmorna!

Får du 13 rätt om du fyller i den ur minnet?

Jag kan för fan samtliga målskyttar.

1 gillning

Det är inte friskt.

Men bara från VM 82. Det sitter fast.

Klämmer en hel del målskyttar från 82, jag också. Många fina minnen. Inte minst då Rossi sköt sönder Brassarna, Socrates 1-0 mot Sovjeterna var en upplevelse, 30 värnpliktiga i mycket liten lokal. Blev bra tryck i det tjoandet.

Undrar hur många rätt man hade haft om man tippade den. Tippade då bara Engelsk fotboll.

En artikel från BBC om gräset som kommer användas i VM. Intressant läsning.

Fränt!

Nu får VM rätta mig, men var det inte 94, då också i USA som alla långskott gick över? Vill minnas att man då gnällde på bollen, men kan gräset varit inblandat?

Det var troligen bollen, kommer ihåg att det var mycket snack om den då.
Bland annat frågade dom Håkan Mild vad han tyckte om den nya bollen, hans svar ”Jag har väl aldrig bollen, min roll är att springa..”

Fladderbollen i VM i Tyskland(?) Var ändå rätt underhållande i det avseendet att den var helt oförutsägbar.
Tror ingen målvakt håller med.

1 gillning

Läser att svenska fans är arga över ölpriserna på fotbollsarenan där sveriges VM matcher skall spelas.

Att supa sig full ingår väl precis som fyrverkerier i vad som behövs för att fotboll skall vara kul att titta på.

Har någon åkt över atlanten och betalt dyrt för resa/hotell/biljett, spelar det någon roll om ölen kostar 75kr eller 150kr?

Just denna fråga kanske inte Vattenmannen är bästa person att diskutera med tack vare noll-intaget han tillämpar.

Om jag nu vill titta på fotboll föredrar jag TV soffan. Där kan jag dricka precis vad jag vill.

Är det Budweisser eller annan amerikansk blaskig öl så är det dyrt. Finns väl bara Heineken i USA som är drickbar även om den går bort även för mig

Dom var iofs mest arga över priset på vatten. Ölen garvade dom mest om.

En öl från varje deltagarland i VM - från Sverige har han hittat “Mariestads Export”

4 gillningar

Kollade schema, rätt många bra matcher på TV4 mitt i natten. TV4 play? Kostar en slant.

Fast, det kan jag fatta att man kan tycka, först lägger man en halv förmögenhet bara för att få komma in, sen blir man skinnad väl inne.

Men köper ni TV4 play?