Nu när jag kommit hem till en dator vill jag gärna fortsätta på frågan om out vs rött hinder
Som ni ser är det out till höger. Outen övergår till rött hinder.
Om jag förstått det rätt är området vinkelrätt mot gränsen out, dvs den slutar vid sista vita pinnen
Gäller samma sak med den röda markeringen, dvs det är området vinkelrätt mot gränsen som är hinder?
Enligt bilden är det ju då en tårtbit som varken är out eller rött? (Det råkar sammanfalla med min rondell där bollen låg :- ))
Eller är det bara dåligt markerat?
Jag sätter en peng på dålig markering ref 18.2 och dubbla pinnar men jag är inte regelguru så det är en gissning.
Kanske vore det enklast med oob hela vägen?
Är du säker på att det inte fanns en lokal regel av typ A-2 för hålet om vad som var OOB på hålet och hur det definieras?
Tittar jag på din kartbild av hålet i originalinlägget så antar jag att de vita pinnarna fanns fram till där parkeringen slutade och övergick sedan till röda pinnar. I så fall så borde slutet av parkeringen också vara gränsen för OOB.
Den tänkte jag inte ens på.
Vet inte riktigt om jag velat ta den diskussionen
“Du, min boll låg på den bortre delen av rondellen, förbi parkeringen. Är det fortfarande out där?”
Då hade de säkert plockat av mig av banan…
Om man skäms när man skall spela bollen så är den out, gäller av urminnes hävd.
Jag skulle säga att frågeteckenområdet är vanligt “ruff-område”, dvs ej i vattenhinder och ej out.
Tack! (för svaret alltså)
Aldrig hört talas om Star Trek-golf?
“To go where no man has gone before”
T.om “To boldly go where no man has gone before”
skulle nog säga att friytan är röd
jag kör vinkelrätt ut från centrum banan
men det KAN vara fel
Är det tävling så spelar man en alternativ boll.
Frågan är vilken vinkel du använder i så fall ?
Gränsen till hindret är ju en rät linje mellan de två sista markeringarna. Rimligt är då att utgå från denna linje och 90 grader.
Någon annan väl definierad linje att utgå från, finns väl inte ?
Jag har sedermera letat på hemsidan efter lokala regler men tyvärr inte funnit några.
Jag tror kontentan av mitt debakel är att “slå inte så j-a snett nästa gång”
Banans tänkta längslinje var min tanke i det här fallet.