Hur du lägger till en bild: på pc klipp&klistrar du som vanligt, på mobil trycker du på
-symbolen och väljer bild. Jag tog mig friheten att fixa ditt orginalinlägg.
Håller med de andra i tråden. Om inget är av eller riskerar gå av (bristning) så bör du aktivera dig igenom ditt problem.
”Harden the fuck up” är inte så elakt som det låter. Smärta är både fysiskt och mentalt betingat.
…eller som min ”gym-erfarna” fysiolog sa: ”inget är av så den här smärtan måste du träna dig igenom” (bicepstendonit och tennisarmbåge).
Fö. Jag börjar varje dag (och golfrundor) med ”aj” lite varstans. Ryggen är konstant, ena knät och fötter strular och inte minst hela högerarmen. Man lär sig vad man inte ska göra typ. en fistbump ist.f att skaka tass mm.
Egon
Tack för svar, Ditt forumnamn känns träffande.
Jag kommer att försöka utnyttja privata kontakter för att kanske få till en MR för att få mer information om skadan.
Så i ditt fall, ingen operation? Hur hände din skada? I samband med ett golfslag?
Vilket handledsskydd körde du med?
Ortoped på Mölndals sjukhus.
Nu är alla problem olika liksom alla ordinationer, men ändå.
När man söker hjälp hos de som är utbildade (läkare, naprapat, sjukgymnast etc.) måste man förstå att de är människor först och det formar deras råd.
Sluta träna, sluta spela golf… har jag hört från läkare som ”naturligtvis” inte tränat eller spelat golf själva. Deras lösning på problemet var att eliminera det som gör ont. Drar man det till sin spets… sluta andas. ![]()
Egon
Såg precis Deschampooo’s grepp i follow through. Tjockare/tunnare grepp! Har du testat? Finns ju mjuka saker ”arthritic” som hjälper mot sånt.
Egon
Jag fick träffa en handledskirurg via egenremiss till ett privatsjukhus i Uppsala. Han gjorde ultraljud och konstaterade ganglion. Vänster handleds ovansida. Det tryckte på en nerv vid vissa specifika rörelser.
Fick vidare remiss till MR-undersäkning vilket bekräftade skadan. Jag spelade vidare med ett ändrat grepp, bytte till midsize på klubborna och slutade med vissa handledrörelser.
Sen var vintern där och till våren hade det läkt ut.
Sjukgymnast. Sjukgymnast. Sjukgymnast
Håller med … men, en ”second opinion” är ju vanligt när det handlar om sjukvård el.l Överallt utom i Sverige där en läkares sanning är den enda .Slut
Som jag skrev ovan… många människor styrs av känslor så till den grad att deras beslutsfattande och analys formas av dessa. Det är inte dumhet eller okunskap utan det är en brist. Att vara opartisk och låta fakta tala.. är svårt. Ja, läkare är människor de också.
Egon
Vet faktiskt inte hur min handledsskada uppkom, men knappast av golf.
Ligamenten läkte till slut utan att operation.
Fick detta handledsskydd rekommenderat av min sjukgymnast. Första månaden bars det dygnet runt, sedan några månader endast på natten. Skyddet har en skena, men med skenan bortplockad går det att golfa med visst fortsatt stöd.
Män…