Fitting i Skåne

Är det Dormy som gäller?

https://falsterbo.golfstore.se/custom-fitting/premium-club-fitting-experience/

Verkar trevligt.

1 gillning

Jag har hört en del bra om David Leet på Falsterbo även om jag inte har mer egen erfarenhet än att jag låtit honom byta skaft åt mig ibland.

Och om du vill ha Titleistklubbor finns deras “Tour Fitting Experience”.
Den enda jag vet som genomgått denna var väldigt nöjd.

2 gillningar

Bryr mig inte så mycket om vilka huvud det blir även om Callaways nya är riktigt snygga (alla fabrikat har något som funkar)
Har Ping 500 nu med S300/120gr och det funkar inte längre utan vill ha lättare/mjukare skaft i något trevligt huvve.
Inget fr hyllan funkar då det måste förlängas o bockas.

Nej, Dormy har för mycket industritänk. Jag skulle hellre vänta tills någon av klubbarna samlar de stora leverantörerna och gör ett större fitting-event. Större utbud där och inte samma säljmentalitet. Men det innebär att du får vänta tills våren är här.

2 gillningar

Håller med och eftersom du behöver förlängt så faller en del andra bort också.

Det flesta beställer sin framtagna spec från ”fabrik”. Det är absolut inget fel på monteringen där men det finns begränsningar på vad de gör.

När det gäller förlängda klubbor så måste fittern anpassa receptet till att fungera för spelaren med begränsningen i monteringen i åtanke.
Jag har iaf. koll på möjligheterna hos Titleist och att en bra fitter bör kunna få fram ett bra byggbart recept därifrån.

Egon

1 gillning