F1-säsongen 2022


Test av bilduppladdning.

Inte F1, men det går fort nu…

Ska kika lite på når sätt. Enl sonen och som jag minns det går det i princip inte att köra om i Monte Carlo. Så, är det kvalificering eller nåt idag? Spänningen borde då ligga idag. Hur mer exakt funkar ”qualifying?”

3 omgångar där 15 går vidare först, sedan 10 snabbaste i andra omgången, vilka däck man går vidare med i andra avgör vilka man startar med på söndagen, i 3e omgången är det vilka som startar i led 1-5. Alltså pole till ruta 10 på griden.

Konstig sladd där för Perez, nu ser det ju bra ut för Ferrari. Leclerc i en Ferrari i Monaco i pole, måste gå hem i stugorna där nere. Får se om Verstappen kan göra nåt.

De har tagit bort regeln om att andra kvalets däck är startdäck i racet.

1 gillning

Idag.
Synd om Perez att behöva vara i samma team som Verstappen. Det finns ingen ödmjukhet någonstans. Hur långt är ett rövhål? 181 cm!

Egon

1 gillning

… men ett bra race var det iaf.

Ödmjukhet? I världselitens topp?
Nej. Inte i F1. Inte i någon annan världstopp heller, tror jag.

Well, ordet “team” finns inte i översättning till holländska obviously.

Förövrigt kanske den där Shoey borde sluta köra bil.
Helgens höjdpunkt och nog säsongens och hela påhittet sprintrejs var lördagens rejs iaf.

Det är skillnad på ödmjukhet och ödmjukhet men egentligen är det väl bara flathet från ledningen.

Perez behöver varje poäng han kan få och så stjäl Verstappen poäng från honom som varken gagnar honom själv eller teamet.
Han släppte inte tillbaka platsen… 181cm rövhål.

Egon

Absolut och förvånande svagt av redbull. Alonsos framfart var ju också nice.

Egon

Checo legend.
:joy:
Mer rivalitet å mindre teamorder skulle gynna oss dom tittar på med lite mer krig i rejsen inom teamen.

Absolut.

Ang. det som hände och hur det hände…
Det säger rätt mycket om vem som gör vad och hur folk runtomkring reagerar.
Verstappen har under en massa år visat sin talang men ingen kan nog sticka under stolen med hur omogen han är i sitt agerande.
Han är inget unikum utan Vettel, Alonso och Hamilton har visat sin beskärda del av samma mentalitet.

Konsekvenstänk kommer först i 25-årsåldern… så han är väl ursäktad.

Förstå mig rätt, jag beter mig som en idiot när jag spelar innebandy emellanåt. Jag är 30 år förbi konsekvenstänk så jag kan efteråt erkänna att jag hade fel, var korkad el.l. Det ena är vinnarinstinkt det andra är insikt. Verstappen saknar en omgivning som ger honom ett vuxet perspektiv på när vinnarinstinkt ska kopplas av och ödmjukhet ska kopplas på.

Nåja, jag har hopp om framtiden då han blir 26 nästa år.

Egon

Gammal goding. Hade varit kul att se modern version: McLaren F1 Car vs Peugeot 306 vs Porsche 911 | Silverstone GP Circuit | With a head start up against an F1 McLaren MP4/9 with Mika Hakkinen at the wheel, could the Peugeot 306 of Philippe Alliot and the Porsche 911 of Martin... | By Duke Video | Facebook

Edit: Infällbar länk // red

Något nyare och visar bra också. Har suttit i den kurvan och sett både F1, GP2 och Porsche (supercup) och det är helt otroligt hur fort F1-bilarna går.