Extra Masters Tips, hur går det för Tiger?

Om det blir riktigt busväder på Torsdagen och Tiger drabbas av detta så är jag inte säker att han ens klarar av första rundan, då bryter han efter första regn-/åsk-avbrottet. Han har ju fortfarande behovet av 6-8 timmars förberedelse för att kunna stå på första tee och kunna slå utan större smärtor.

När han gjort sina tidigare comebacker har han alltid behövt ett halvår på sig för att få till närspel och längder. Så även om han kommer i relativt bra form (ingen aning) så tror jag inte han kommer kunna hålla ihop det, tyvärr.

Men hoppas jag har fel.

1 gillning

Tiger går runt på 73-76 och missar förmodligen cutten

Det är väl nästan omöjligt att sia om? Han kommer inte bryta om det inte finns mycket goda skäl. Spelar han riktigt bra kanske han klarar cutten men jag gissar att han missar cutten. För många utslag kommer landa på fel ställe och då går det slag och/eller inspel blir långa och hamnar galet. Det blir få bra birdiechanser och han kommer göra några treputtar.

I vilket fall som helst kommer Tiger att få en rätt tidig starttid på Torsdagen och en rätt sen på Fredag så att han får maximal förberedelsetid mellan rundorna. Klarar han cutten ökar tittarantalet vilket tillfredställer de som köpt reklamtid, vilket är viktigt

2 gillningar

Masters har väl ingen reklam?

Egon

Tv sändningarna i de olika länderna har.

Fast så blev det inte…
Tiger går ut i 4e sista gruppen 13:24 lokal tid på torsdagen och 10:18 lokal tid på fredagen.
Om det nu går att spela på torsdagen pga av vädret?

Nej, istället visar masters.com den här tråkbilden medan de kommersiella tv-kanalerna kör sin reklam:
reklam

Hmm…
Det är ju inte så att jag är fullständigt trög… men kör på det om du vill.:roll_eyes:

Masters har ju en historia av att köra sitt eget race och därav har de haft tillfällen då reklamen i sändningarna varit noll.

Sändningar av masters via andra TV-bolag är ju en annan sak, men tom. en idiot som jag inser att när kameran vilar på xxx antal blommor så är feeden annorlunda annorstädes.

Som sagt (eller underförstått, om jag i den här ordmärkeri-kommunityn får skriva det) så är ju masters den tävling där vi slipper längre avbrott med repriser/int.feed ist.f för den reklam som NBC/CBS ger amerikanerna.

Egon

Jag tror han klarar cutten och blir typ 35:a

Då har förmodligen Tiger påbörjat uppvärmningen.

Hur var det nu:

Lätt morgongymnastik 30 minuter
Frukost
Ett timmespass med kotknackare/massör.
Olika stretchingövningar 1 timme
Eventuellt extrapass med massör
Lite snacks
Resa till banan
Lättare närspelsövningar
Mat
Rangepass
Kort pass med massör
Lite puttning
Startklar

Undrar om han tog sovmorgon när han öppnade persiennerna och såg att det regnade ?
Annars måste han väl starta om stretch och massageövningarna typ nu…

Har inte alla som reggar sina sällskapsronder denna rutin?

Egon

2 gillningar

Jo, I alla fall dom 2 sista punkterna. :grin:

2 gillningar

Aldrig puttning inför sällskapsrunda. Däremot två snabba wedgar om man ser nån överbliven boll på nån range-plats.

1 gillning

Extra tufft för Tiger som enligt eget tidigare uttalande behöver kliva upp senast 6 timmar innan start för alla behandlingar och förberedelser. Antagligen behöver han kliva upp strax innan han går och lägger sig.

2 gillningar

Pååå miiiiin tid

1 gillning

Vill inte dra igång nån stor grej, men om man har rutinen att släntra direkt upp på ettan både på sällskapsrunda och tävling är det ju knappast fel att regga sällskapsrundor om man följer regler (så gott man kan - de som inte har koll lär ju göra samma fel även på tävling).