EG Salem Cup 20/8 2026

INBJUDAN TILL EG SALEM CUP aka Norrland mot Byket

Eftersom forummedlemmen StoraNorrland kommer till huvudstaden torsdagen den 20 augusti kommer jag att ordna ett EG-evenemang den dagen.

Det är ju nämligen såväl Surströmmingens Dag som Internationella Myggdagen.

Jag kommer att boka sex stycken bollar vilket gör att det finns plats för 24 spelare.

När
Torsdagen 20 augusti. Tävlingsstart från 14:00. Den som vill värmer upp med 9 hål på Högantorp som ligger på samma anläggning.

Var
Salems GK

Spelform
Fyrboll bäst/sämst. Laget får 1 poäng per vinst och 0,5 poäng vid oavgjort.

Kostnad
650 kronor, betalas på plats

Hur
Du anmäler dig med namn och golf-ID i ett meddelande till Vattenmannen. Ange också om du vill spela i Norrland eller Byket.

Sista anmälningsdag
15 juli. Först till kvarn gäller.

NORRLAND
StoraNorrland
Duffaren
OldT
Berra
Fredrik75
Lhd
Stefan
Albert
Antifessorn
Lofgren72

BYKET
Vattenmannen
Ballesteros
Murklan
B60
Jornhona
Coleburn

Då blev det genast mer seriöst. Är det ok om jag lirar i lag Norrland? :wink:

3 gillningar

Tänkte att det blir lättast att vi styr upp det. Det regnade ju in förslag om banor du skulle flänga runt till. Du får lira i Norrland om du anger det i anmälan.

1 gillning

när sista dag anmälan?

15 juli.

Hmm, intressant!
+
Låter trevligt, bra bana

-
Vardag, förmiddag…

Följer!

Jag har aldrig spelat Salem och det här låter som ett ypperligt tillfälle. Måste bara kolla så jag inte har praktik då - redan mycket behov av ledighet … :slight_smile:

Nu känns det bra att pensionärsträna I sommar

1 gillning

Jag är på och avser att “förstärka” lag Norrland eftersom min släkt på fädernet kommer från “rumpnorrland”, södra norrlands kust och inland. Jag har ju dessutom en stuga ute vid havet precis innan Hornslandet en bit utanför Glada Hudik.

1 gillning

Lysande initiativ @Vattenmannen!
Jag vill självklart spela och anmäler mig till lag byket.

Ska se om jag eventuellt kan evakuera frun så skulle det även kunna finnas övernattningsmöjligheter för div. löst tillrest folk.

Spelar gärna för Norrland då många fina minnen från Docksta finns

1 gillning

Ja visst ha, jag skulle ju anmäla mig med.

@Vattenmannen Jag anmäler mig till de rättrognas sida (Norr alltså)

1 gillning

Skicka pm

Skicka pm

Skicka pm

En torsdag precis efter semestern… omöjligt dessvärre. Kul initiativ!

1 gillning

Dvs anledningen till att jag tänkte enkelt och utan arr, för att normalt folk kan inte kan den dagen.
Men kanske visar det sig att det finns forumister som är golftokiga? :wink:

1 gillning

Hade funkat om jag bodde där uppe. Nu blir det nog omöjligt men jag håller utkik efter öppning. Men vet inte mer förrens juli och då vet man aldrig vad som händer =)

Jag gillar det!

1 gillning

Låter ju riktigt bra. Fyller på spänningen med att ansluta till Norrland .:zany_face:

2 gillningar