EG open 2024 på Lundsbrunn

Det är ju ingen special direkt men jag kan nog fixa så du får både broccoli och sparris👍

JAG är mycket allergisk mot allt det som jag skrev !!! :-).

Bra roddat @Ballesteros. Bara o säga till när du behöver en öl.

2 gillningar

har pinnat tråden globalt i 2 veckor.

Det var till att slå på stort, hade det inte räckt med Europa?

1 gillning

Det bidde ingen tripp till Gbg och därmed inget EGO. Synd. Jag hoppades att kunna haka på den här gången. :confused:

Dåligt @StoraNorrland då missar du efterfesten i @Claesson77 's rum. Den pågår tills någon däckar och vi kan alltså inte garantera att Classe gör det först så hans singelrum kanske blir dubbel eller trippelrum efter (v)inspelets middag.

3 gillningar

:smile::smile:. :thinking:

1 gillning

rookie här
varför heter det (v)inspelet?
måste man dricka surt beskt rötjut?

Du förväntas ha med dig en flaska av valfritt vin till prisbordet.

2 gillningar

och då finns det två strategier:

• Du tror inte du kommer på prisplats: Köp något billig odrickbart
  • Du tror du kommer på prisplats: Köp något gott du kan vinna tillbaka.
    Nu finns ju även risken/chansen att vinet art påverkar spelet.
    Dåligt vin - spelar bra eftersom det inte gäller något
    Bra vin - spelar dåligt pga pressen att vinna tillbaka flaskan
3 gillningar

Jag körde alternativ ett första gången jag var med. Vann tävlingen, som tur är var det ju inte winners take it all.

om man vinner
får man välja först då?

De åren jag har varit med har typ vinnaren fått hälften, tvåan hälften av det som var kvar osv, 3 eller 4 pristagare men det finns säkert inte skrivet i sten hur det skall fördelas. Vinnaren väljer först.

Det brukar vara 3 nettopriser, poängbogey. Inget bruttopris på (v)inspelet. Standard uppdelning för vinster är 50/30/20 % eller något liknande det.

Den mest vinkunnige delar upp priserna. Eller TL då. Mest för det går fortast så.

Prisutdelningen brukar ske utanför lokalerna efter avslutat spel då man av rimliga skäl inte bör ha den inne i klubbhuset/krogen…

Väderprognosen ser positiv ut.

2 gillningar

Jag har alltid fått välja själv de gånger jag varit på pallen. Verkar ju elakt om någon gillar italienska viner mer än franska att hen blir påtvingad en massa franska viner bara för att någon annan tycker tvärt om.

Rent krasst tycker jag att man ropar upp ettan och ger hen 2-3 minuter att välja, är hen inte klar ropar man upp tvåan och så får de slåss om kvarvarande, och om inte båda är klara efter ytterligare 2-3 minuter så får även trean chansen att välja någon enstaka flaska innan hen tilldelas bottenskrapet.