När jag och min fru började spela golf kring 2002-2003 fick vi låna en tidning av en släkting. Den innehöll massor av (kanske 100) golftips av typen hur man spelar i vind, hur man peggar för driver, osv. Nu, kanske mest av nostalgiska skäl, pratar min fru ofta om den tidningen: “Den skulle vara kul att ha!”.
Tidningen innehöll tecknade bilder. Jag tror den hade samma storlek som en veckotidning, alltså större än en serietidning för barn.
Jag har ingen aning om var den kom ifrån, ifall den eventuellt var någon bilaga till en annan golftidning eller om den såldes separat. Jag tror den var på svenska men inte ens det är jag säker på. Jag har ett svagt minne av att bilden, eller en av bilderna, på framsidan var peghöjd för driver (men jag litar inte på mitt minne där heller). Jag har inte heller någon aning om vad den hette eller vilket förlag den kom ifrån.
Jag har inte lyckats hitta detta via googlingar så jag sträcker ut till er: Vad hette den och vem gav ut den?
Skulle någon dessutom ha ett ex att sälja blir mitt “jobb” ännu enklare! Då har jag en perfekt present till någon som inte vill ha presenter…
Bra försök, men det var en separat tidning. Jag minns att vi bläddrade i den många gånger innan vi blev tvungna att lämna tillbaka den. Och den vi lånade den av minns ju nu inte heller varifrån han fått den.
Minnet är ju inte som det borde vara… Jag kommer ju aldrig erkänna att jag blir äldre men jag kan tillstå att jag inte blir yngre…
Jag har googlat lite men formspråket påminner alls inte om minnesbilden jag har i huvudet. Det var mer tecknade bilder, lite text.
Tack för input i alla fall! Jag har sökt (väldigt sporadiskt) några år efter denna och tänkte att jag skulle se om jag kunde komma närmare. Hittar man förlaget kan man ibland ha tur att kunna köpa även riktigt gamla tidningar, om det finns några kvar.
Kreativt tänkt! Tyvärr stämmer inte svaren (jag har sökt på det sista alternativet för DN låter som en seriös aktör). Tidningen var helt seriös med massor med tips. Perfekt för nybörjare men kanske med lite fler rundor än vi hade i oss just då. Nu tror jag vi har den mesta kunskapen men det skulle vara kul att ha den av nostalgiska skäl.
Jag tror nog att det var fler än 20 sidor, kanske 40-50 (eller mer).