Tror vi är några som kör Duolingo här. Och dom har family package (upp till 5?) och dom kräver inte att vi är familj…
Vilka är på? (vrooom?)
Tror vi är några som kör Duolingo här. Och dom har family package (upp till 5?) och dom kräver inte att vi är familj…
Vilka är på? (vrooom?)
För någon som bara testat gratisversionen nån kort period för ett par år sedan: vad blir det per skalle?
Om jag minns rätt är det typ 150/(max 5) per månad
Och singelkonto?
Jag har tyvärr två konton nu, måste få dom mergade. I kina kräver dom kinesiskt nummer och mina tyskakonton osv skapade jag innna, får väl starta om annars…
Du får ha så många språk du vill. Detta handlar om att spara pengar.
Precis, vad kostar kontot för en enkel användare? Det är väl relevant?
Typ 99 kr per månad ?
Återigen har tiden med Duo ökat.
Hamnat i en lite väl jobbig grupp i kvalet för Tournament.
Gäller att bli topp 10, gissar behöver snitta 1500xp per dag för att “säkra” avancemang.
Så kan vi fixa familjegrejen nu eller? Jag orkar inte med reklamen
Lärde mig inte riktigt med duolingo tycker jag. Inte spanskan. Spanskan har helvetes konstig i meningsbyggnad och vissa glosor (främst de från arabiskan) är helt random. Skulle rakt av vilja ha meningen på Svenska och skriva in på spanska.
Letar lite slött efter Asterix på spanska, så jag lärde mig franskan (Tyskan från skolan har jag nästan aldrig nytta av). Italienskan skulle man iofs kunna testa på duolingo. Underbart, stringent språk. Kan lika mycket Italienska som spanska med som det känns halva insatsen.
Mycket är upp o ner men det har även svenskan, betor på vilket synvinkel som är utgångspunkt.
Som Duo med jämna mellanrum påpekar…det handlar inte om perfektionism utan utveckling…typ en glosnörd kommer att fastna medan “barnet” sinne lär sig genom att språket/orden kommer till en.
Anders muy famosa juagor de golfisa, no,no es muy famosa de El Mundo.
typ as mycket fel i ord o mening men bättre än att traggla glosa o fastna, med tiden rätar sig meningar och ord upp sig.
Kom igen en tusing så är ni fri från reklam
Nu har jag tyvärr inte hunnit med duolingo så mycket i sverige. Delvis pga att grabben vill plugga andra saker lite mer ordentligt som tar från min egna skoltid. Delvis för att jag bygger upp en backlog när jag är bortrest.
Tycker duolingo kostar ungefär dubbelt så mycket som det är värt. Kinesiskan som jag kör är mycket sämre än ex tyskan.
Jag hade gärna lärt mig mer via att tala och lyssna än att knappa i Duolingo. Tips på nån annan app?
Lyssna är enkelt. gör bara ett sök på önskat språk på Youtube. Eventuellt med ett “easy” eller “conversational” innan. Finns kanonbra material av alla upptänkliga språk.
Hade en Spansk språkkurs där man skulle prata också, men den var inget vidare. Såna borde bli bättre nu med AI.
Duolingo Max, a learning experience powered by GPT-4
Spanska och franska för det facila priset ca 167dollares/år…
Duolingo har sin vanliga speaking vilket räcker gott för min del
Så har man tjänat $167 då…
Min startsida som dök upp för inte alltför länge sedan.
Utgår från engelska vilket ger dubbelt :).
Roleplay max är nyfiken men inte just nu…
Diamond Finals.
1timme dag ser ut att behövas för att bli 5-10…