Djursholm

En skogs/park i centrala Stockholm. Har kommit hit vid två tillfällen och med tanke på den höga status som banan ändå har med sitt centrala läge måste jag säga att jag tycker att banan är överskattad.

Krogen och bemötandet i allmänhet är väldigt bra på klubben. Området kring klubbhuset väldigt gemytligt och välkomnande.

Just nu har klubben nyligen byggt om alla greenområden och det är verkligen en hit. Man bygger också om i tees på banan (framförallt främre två tees verkar det som). Lite av en byggarbetsplats samt pipade/dressade greener men inget avdrag på greenfeen för det (kan man tycka lite vad man vill om jag bara konstaterar).

Det är inget större fel på layouten på hålen men banan känns blöt och ojämn. Byggd på sjöbotten. Kanske inte så lätt att göra något åt. Avsaknad av marchals gjorde att rundan tog sin lilla tid.

Det finns en del höjdpunkter på banan men med den konkurrens som staden har och att skogsbanor egentligen inte tilltalar mig när jag betalar för greenfee gör att jag förmodligen ser mig om åt ett annat håll nästa gång.

Det som gör banan värd att spela är att @Hogan är medlem där och man får en rolig runda om man ringer honom innan. Det är trots allt det viktigaste i golf.

1 gillning

Vad tyckte du om hål 16, 17 och 18?

Första gången jag spelade va dom väl helt ok :wink:

(stefan påminner mig om att jag fick seriöst ont i fötterna andra nio och hoppade av efter 15 när jag var hyggligt nära klubbhuset)

Nu hade ni lite otur då klubben under juli gör en del större arbeten när medlemmarna är på semester. Primus med sambo var på besök igår och greenerna var perfekta igen. Men fortfarande arbete med att iordningställa grästee på samtliga utslagsplatser, och ni hade greenfeerabatt med 100 kr pga arbeten med banan. :man_golfing::blush:

1 gillning

Standard sommarpris med medlem enligt hemsidan. 500 riksdaler ppn.

1 gillning